Гумите за Гран При на Малайзия

Вторият кръг от шампионата за 2014 е в Малайзия на пистата "Сепанг". Трасето е известно със своя абразивен асфалт и тежки климатични условия, вариращи от непоносими жеги до проливни дъждове. С такива предизвикателства ще трябва да се справят пилотите, болидите и гумите от петък до неделя. За целта Пирели са подготвили двата най-твърди типа смеси - P Zero твърди с оранжев кант и P Zero медиум с бял кант.

Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри коментира: "Състезанието в Малайзия е едва второто от календара и първото, в което ще видим новите твърди смеси за 2014. Медиум смесите се представиха добре в Мелбърн, но Малайзия е много различна: преминаваме от гладкия асфалт в Мелбърн към абразивния на "Сепанг", от сравнително студените условия на "Албърт Парк" към жегите. Това ще е предизвикателство както за новите коли, така и за пилотите. Не трябва и да забравяме, че още сме на ранен етап от шампионата и все още учим как работи всичко. По време на квалификацията в Австралия отборите имаха възможност да изпробват интермедия и гумите за мокро - знание, което може да се окаже полезно през уикенда".

Средната скорост на пистата в Малайзия е над 210 км/ч в квалификацията. Тук отборите предпочитат да използват настройки с висока притискателна сила, което означава не само странични натоварвания, но и сила, равняваща се на 830 килограма, приложена върху гумите. Тази комбинация от сили води до механична и термална деградация. На "Сепанг" температурата на гумите може да достигне 120 градуа, а най-бързо износваща се тук е предна лява гума.

Миналата година валеше и първите петима пилоти бяха на стратегия с четири спирания. Себастиан Фетел започна с медиум, после направи два стинта с твърди и накрая финишира с медиум на най-високото стъпало на подиума. Как ще се развие надпреварата в неделя, предстои да разберем в 11:00 българско време.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти