Елегантен спортист (Peugeot 308 GT)

Традициите трябва да се пазят, защото, ако не знаеш историята си, можеш да забравиш кой си. Има моменти обаче, в които точно традициите могат да се превърнат в бреме. Тогава, за да успееш, трябва да бъдеш смел и да оставиш миналото зад гърба си.Peugeot направиха точно това и с лъвски скок напред пуснаха на пазара новото второ поколение на 308. Моделът скъса смело с миналото си, вдигна нивото и повече не се обърна назад. Следващата логична крачка бе да видим спортната версия на модела, и то онази с емблематичните три букви на багажника - GTI.  Французите разумно решиха да извлекат максимума от набараната инерция на 308 и първо ни дадоха GT варианта му. Бензиновото GT се предлага само с механична 6-степенна скоростна кутия. Разбрахме това, усмихнахме се лукаво и потеглихме.Peugeot 308 GT е много различен от лавинообразно нарастващия брой "хотхечове" на пътя. В това е и смисълът му. Да предлага по-добра динамика и управление от стандартното 308, но по много комфортен и по-рационален начин от бъдещата GTI версия, за която споменахме в началото. Когато излезе, ще я сравняваме с останалите хулигани като Golf GTI, Ford Focus ST, Renault Megane RS, Seat Leon Cupra и др.  Всъщност турбо сърцето на Peugeot 308 GT бие силно с 205 кс и 285 Нм от 1750 до 4500 об/мин въртящ момент. Тук еволюцията си казва думата, след като със същата мощност можеше да се похвали миналото поколение на топ 308 GTI моделът. Всъщност 1.6-литровият двигател, с директно впръскване на горивото и променливи фази на газоразпределението, е същият, в различни версии задвижвал MINI Cooper S и други турбо S и John Cooper Works минита, преди BMW наскоро да го сменят със своя по-голям двулитров. С други думи, сериозна техника, която при 308 GTI се очаква да достигне близо до 270 кс!Всъщност забравихме да ви кажем, че има и дизелов GT, вероятно за по-мързеливите клиенти той идва с доста добра автоматична Quickshift кутия и 180 кс. Двулитровият BlueHDi разполага със сериозен въртящ момент от 400Nm при 2000 обр. при среден разход на гориво от едва 4.0л/100км.По окачването е свършена доста работа. За 308 GT е разработено шаси с по-агресивни реглажи за постигане на по-прецизно управление. За това помагат и 18-инчовите лети джанти, обути с нископрофилни гуми Michelin Pilot Sport 3 с прекрасно сцепление. Амортисьорите и пружините са настроени с до 20% по-висока твърдост. Спирането е подобрено с по-големи предни дискове с диаметър от 330 мм и задни дискове с диаметър от 268 мм. Така от Peugeot са намерили добър компромис от по-спортно усещане от стандартното 308, без да бъде загубен комфортът при пътуване.  В купето на GT е доста по-луксозно и за това са отговорни  спортните седалки от кожа или Nappa с червени шевове, кожен волан, стъклен таван и алуминиеви детайли като вътрешни прагове на вратите и спортни педали. Има и бутон Sport, като след натискането му първо виждаш цвета на уредите в червено, после чуваш по-силно звука на двигателя и усещаш много по-отзивчив педала на газта. Много удобна функция в този режим е показваните върху централния дисплей уреди в графичен вид, разкриващи важни параметри като: използвана мощност, налягане на турбокомпресора, надлъжно и напречно ускорение и др. Ако търсите комбинация от бърз хечбек с по-добро управление, но с всички предимства на комфортното и по-луксозно пътуване, то Peugeot 308 GT е готов да ви го даде с най-добрите френски маниери.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти