Дойде първият i20 Coupe за Hyundai Racing Trophy 2015

Само месец след представянето на уникалния едномарков шампионат Hyundai Racing Trophy 2015, в България пристигна първият автомобил Hyundai i20 Coupe. Надпреварата ще се проведе за първи път у нас, като част от официалния спортен календар на Българска федерация по автомобилен спорт (БФАС).

Първият автомобил Hyundai i20 Coupe вече е позициониран в оторизирания сервизен център на Hyundai в Стара Загора. Това е базата, в която автомобилите ще бъдат подготвяни за предстоящите състезания рали и писта. Професионален екип с дългогодишен опит ще бъде ангажиран с подготовката и обслужването на автомобилите. След всеки етап на Hyundai Racing Trophy 2015 състезателните машини ще се съхраняват в сервизния център и ще бъдат подготвяни за предизвикателствата и уменията, които пилотите на шампионата ще показват на трасетата.

Стартира подготовката на Hyundai i20 Coupe, който ще бъде професионално модифициран и на базата на най-новото поколение Hyundai i20 Coupe. Колата разполага със стандартен бензинов 4-цилиндров 1.4 DOHC 16V двигател със 100 к.с. По правила на БФАС, автомобилът е със стандартна 6-степенна синхронизирана механична трансмисия с кратък превод.

 

Предстои цялостната доработка на модела в процеса на преминаване от сериен вариант в автомобил, подготвен за професионален автомобилен спорт. Ще се извършат значителни интериорни промени за достигане на максимално олекотяване и покриване изискванията на ФИА. Цялото шаси ще бъде подсилено с допълнително дозаваряване и поставяне на усилващи планки, което ще балансира значително натоварването при състезание. Окачването на автомобила ще се замени с професионално окачване за рали, позволяващо настройки за различните видове трасета. Ауспуховата система също ще претърпи доработки, позволени в регламентите за моторните спортове. Промени ще претърпи и окачването на двигателя, както и тръбопровода на спирачната система, за да се достигне желаната издръжливост на автомобила при екстремни ситуации. За състезателните цели се използват състезателни накладки и спирачна течност за постигане на максимална спирачна ефективност. Джантите са 17", а гумите - Semi-Slick.

Спортният автомобил ще има променен външен дизайн по подобие на WRC автомобилите. По-широката форма на купето осигурява повече стабилност на пътя. Купето на автомобила е серийно производство. След повторно дозаваряване и инсталация на ролбара въз основа на HYUNDAI i20 WRC, автомобилът получава хомологация от FIA. Вътре в купето арматурното табло и панелите на вратите са коригирани, за да се инсталират безпрепятствано ролбара и конзолите. Предното окачване (McPherson) и задното окачване (H-ос) са подсилени със специално разработени от HYUNDAI RACING TROPHY амортисьори. Спирачните дискове и спирачните апарати на автомобила са стандартни.

До края на месеца се очаква в България да пристигнат и представители на Custom Cage UK, за да подготвят автомобила.

 

Допълнителна информация:

Hyundai Racing Trophy 2015 е специално разработен иновативен проект по образец на Световния рали шампионат WRC. Новата спортна платформа социално се ангажира с професионалното обучение на пилотите, за да могат да се насладят напълно на вълнуващите преживявания, които ще им осигури автомобилът Hyundai i20 R1, участвайки в най-атрактивните рали и писта състезания в България в отделни серии и със самостоятелна квалификация.

Стратегията на този проект е да направи автомобилния спорт в България по-достъпен до младите и да предостави възможност да се докоснат до магията на рали и писта състезания по възможно най-професионалния начин по подобие на световната състезателна сцена.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти