Ford го направиха! Това е новият Focus RS с 4х4 и над 315 кс (Снимки и видео)

След суперколата GT, Ford представиха и третото поколение Focus RS. То разполага с чисто новата система Ford Performance задвижване на всички колела и Dynamic Torque Vectoring Control, свързани с мощния 2.3-литров EcoBoost 4-цилиндров двигател, от който излизат над 315 кс. С други думи, той е най-мощният сериен Focus. В разработката му е участвал рали пилот Кен Блок и е "една сериозна машина", както сами казват от Ford.

Това ще 30-ата кола, която ще носи RS буквите по себе си. Други като нея са Escort RS1600 с 16 клапана от 1970-а, Sierra RS Cosworth с турбо от 1985-а и Escort RS Cosworth със задвижване на четирите колела от 1992-ра година. Така да се каже, този Focus RS няма право да се изложи, защото идва от твърде добро семейство.

Въпросната иновативна система за задвижване на всички колела, която би трябвало да осигури изключително поведение на пътя и извън него, разпределя изключително прецизно въртящия момент както между предния и задния мост, така и между двете гуми (на задната ос). Системата събира информация от множеството сензори по колата 100 пъти в секунда и сама преценява къде да предаде въртящия момент.

 

От Ford обясняват, че с нея трудно можете да се изпадне в недозавиване, защото в завой системата превантивно изпраща въртящия момент към външното колело, базирайки се на данни като ъгъл волана, странично ускорение, отклонение и скорост. Освен това системата обещава и изключително сцепление и ускорение.

Създателите на Focus RS са имали задача да направят волана с електрически усилвател да работи в комбинация с твърдото предно окачване и шофьорът наистина да се чувства свързан с пътя под гумите си: "Искахме да осигурим на шофьорите директен, прецизен и добре балансиран волан".

Инженерите са работили отблизо с Michelin и са избрали high-performance 235/35 R19 гуми, които да отговарят на динамиката на Focus RS. В резултат моделът стандартно идва с Pilot Super Sport, но опционално се предлага и с Pilot Sport Cup 2 за по-добро поведение на пистата.

 

Освен за представянето, хората от Ford са се постарали и за външния вид на новия Focus RS. Направили са оптимизации по аеродинамиката, слагайки преден сплитър и заден спойлер. Има нова трапецовидна решетка и големи отвори за охлаждане на спирачките от двете страни. Отзад има голям дифузьор, спомагащ аеродинамиката под колата, и двоен ауспух.

RS стилът преминава и вътре в купето, което си личи по частично кожените Recaro спортни седалки и спортния волан, облечен в кожа. Финални щрихи са алуминиевите педали, новата графика на таблото с инструментите и допълнителните играчки като уред за контрол на турбо налягането и температурата на маслото.

Колкото до двигателя....почти всеки нов Ford вече е с EcoBoost, но тук говорим за 2.3-литровия с над 315 кс, който се базира на алуминиевия 2.3-литров 4-цилиндров двигател в новия Mustang. Има ново twin-scroll турбо с по-голям компресор, което трябва да елиминира турбо лага, както и по-голям интеркулер. Двигателят вдишва с по-малко ограничаващ всмукателен колектор и издишва със спортна изпускателна система с електронно контролирани клапани.

 

Подобрена е и 6-степенна ръчна скоростна кутия, която вече има по-къси предавки. Инженерите не са забравили и за съединителя - оздравили са го максимално с по-издръжливи компоненти заради новодошлата сила от двигателя.

На всичкото отгоре новия Focus RS идва стандартно със старт-стоп система в името на по-добрия разход на гориво. Явно Ford са помислили за всичко.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти