Alpine Vision Gran Turismo скоро в милиони домове по света
В света на моторния спорт, например, прототипът Alpine A450 спечели титлите в европейския шампионат за издръжливост през 2013 и 2014, като се качи и на подиума в клас LM P2 миналия юни в „24 часа на Льо Ман“.
Сега, след като честванията по повод 60-та годишнина на марката вече започнаха, Alpine Vision Gran Turismo възвестява нова глава от възраждането на марката. Polyphony Digital Inc. – разработчикът на играта Gran Turismo за PlayStation® – даде предизвикателството за създаване на нов „виртуален“ автомобил през юли 2013. Екипите в Alpine насочиха вниманието си към този проект със същата страст, ентусиазъм и строгост, с които се отнасят към създаването на бъдещия нов сериен модел.
СТРАСТ – ДВИЖЕЩА СИЛА
Преди да обърнем внимание на дизайна на Alpine Vision Gran Turismo в детайли, няма да е лошо да се върнем 15 години назад във времето, когато Sony наема японския студент по икономика Казунори Ямаучи. „Каз“ е амбициозен млад мъж, визионер, чиито умения и страст като разработчик на игри убеждават Sony да му позволи да създаде мечтата си, по която той вече работи пет години – върховният състезателен симулатор. Възползвайки се от технологичния пробив, какъвто е конзолата PlayStation, Polyphony Digital създава моментален хит с лансирането на Gran Turismo на 11 декември 1999. Той прави революция във индустрията на видео игрите с продажби на първото заглавие, достигащи над 11 милиона копия.
Вече над 15 години историята на успеха продължава. Продажбите на различните издания на Gran Turismo достигат над 27 милиона, преди лансирането на Gran Turismo®6 за PlayStation®3 през декември 2014. Gran Turismo®6 се откроява като нов стандарт, предлагайки на геймърите над 1200 от най-добрите в света автомобили и 39 писти. Успехът на франчайза се дължи в голяма степен на партньорството, което продуцентите му имат с най-престижните автомобилни производители. Групирани под банера Vision Gran Turismo по повод 15-та годишнина на играта, прототипите, създадени специално по този случай, са еднакво чакани от феновете на автомобилите и игрите.
“Готови ли сте да създадете кола за Gran Turismo?” Този прост въпрос накара мозъците на екипите в Alpine да работят извънредно, макар вече да бяха заети с подготовката за завръщането на марката във формата на първия сериен автомобил, който ще бъде представен на публиката през 2016. Този съблазнителен бял лист хартия им даде вълнуващата възможност да изследват нови креативни идеи, без да взимат под внимание определени „спирачки“, свързани с производството.
През юли 2013, около 15-членен екип от Polyphony Digital Inc. посети студиото на Alpine, където бе посрещнат от екипа на Alpine, с който споделят една и съща страст към автомобила. „Каз“, който е очарован от Alpine, не успя да скрие радостта си от идеята да приветства френската марка в своя виртуален шоурум. В действителност, той често приема възможностите да шофира на писта, затова включването на състезателна марка като Alpine има специално значение за него.
Много скоро идеята за олекотен, маневрен, баркета автомобил, в съответствие със състезателната програма на марката с A450, приема форма.
Вътрешнофирмен дизайнерски конкурс, в който участват около 15 дизайнера, е спечелен от проекта на Виктор Сфиазоф (Victor Sfiazof): “Той е истински спортен автомобил, комбиниращ страстта към автомобилите с удоволствието, когато си зад волана. Има безброй препратки към миналото, настоящето и бъдещето. Идеята за баркета произлезе от участието на Alpine A450 в „24 часа на Льо Ман“. Така казано, предната част черпи вдъхновение от A110, докато вертикалните перки отзад напомнят за A210 и A220, давайки реален принос към дизайна на автомобила. Като фен на аеронафтиката, исках също така да внедря препратки от света на авиацията. Въздушните спирачки добавят приятен високотехнологичен акцент в задната част.”
Малко по малко, автомобилът се появява на чертожната дъска, преди да бъде създадена дигиталната му версия. Едновременно с това, инженерите, отговорни за разработката на шасито работят по техническите характеристики. След анализ и сравнение на дузина други автомобили, участващи в Gran Turismo, те намират настройката, която поставя акцент върху удоволствието от шофирането, в съответствие с духа на Alpine.
Междувременно, Polyphony Digital вкарват данните в свой собствен софтуер и, малко над година след лансирането на проекта, финалната спецификация на Alpine Vision Gran Turismo е бетонирана.
Като черешка на тортата е отправено ново предизвикателство: създаването на реална версия на това невероятно творение. Плодът от усилията на създателите на модела възпламенява нови усещания, а състезателните, нетипични линии на Alpine Vision Gran Turismo говорят на всички поколения.
ГРАНДИОЗЕН ДИЗАЙН НА ЗАДНАТА ЧАСТ
Докато резюмето, изпратено на дизайнерите е сравнително кратко, то включва една конкретна уговорка в сравнение с техните обичайни творения. Ключовият фокус на концептуалния автомобил трябва да бъде задната част и кокпитът, тъй като това са най-популярните гледни точки в моторспортните видео игри.
Дори и така, нашият тур започва с предната част, която носи поразителни прилики с А110. Спускащият се V-образен капак на двигателя е подобрен от централен отвор и, като поредно намигване към 60-те години на миналия век, кръстообразните LED светлини напомнят за черната лента, която се използва за защита на допълнителните светлини, монтирани на Berlinette рали автомобилите. Тези препратки към миналото се сливат безпроблемно с модерния аеродинамичен пакет, който включва сплитер, проектиран да насочва въздушния поток около двете страни на автомобила. Той предлага поглед и към носачите на окачването. Отвори в предния капак откриват оранжеви опори, които са разположени хоризонтално в горната част на шасито.
Профилът на автомобила събужда други спомени. Големи въздуховоди насочват потока, който излиза зад предните колела, и акцентират тясната форма на купето. Допълвайки цялостната хармония, дългите странични задни перки извикват асоциации с A210 и А220, които се представят толкова добре в Льо Ман, записвайки победа в 24-часовото състезание през 1966, клас Efficiency Index.
Самите колела са красноречив пример за сливането на настояще и минало. Дизайнът на джантите – вдъхновен от тези, монтирани на A110 – е достатъчно открит, за да се видят впечатляващите спирачни апарати, боядисани в оранжево и синьо, в зависимост от версията.
Излъчването на Alpine Vision Gran Turismo е допълнително подсилено от отворения му кокпит. Пилотът седи от дясната страна, дизайн, характерен за спортните прототипи, тъй като повечето писти – не на последно място тази в Льо Ман – се движат по посока на часовниковата стрелка.
Ролкейджът е стилно интегриран, както и въздуховодът за двигателя от лявата страна. Вратата тип „пеперуда“ позволява на пилота да се качи на борда. Когато се отвори, е възможно да се хвърли поглед към интериора. Видимите шевове на кожената седалка подсказват за известния кръстосан шев, допълнен от синя нишка, която извиква модерно усещане. Почти правоъгълният волан, подобен на воланите в прототипите за издръжливост, е пълен с цифрови прибори. Незаменими в бързите и франетични състезания, огледалата за обратно виждане са заменени от камера с висока резолюция.
Дизайнът на задната част на автомобила е непогрешимият акцент на Alpine Vision Gran Turismo. Подобно на предната част, и тук се открива окачването с двойни носачи. Красиво интегрирано крило генерира още по-голяма притискаща сила.
Най-впечатляващата характеристика на Alpine Vision Gran Turismo става видима по време на спиране. Интегрирани в профила на задницата, хидравличните въздушни спирачки се активират моментално, като в същото време откриват стоп светлините!
Gran Turismo позволява на геймърите да избират между три цвята за персонализиране:
Синьо и бяло: тази елегантна, разбираема цветова украса, е също цветовата украса за пълноразмерния модел на автомобила Оранжево и синьо: вдъхновено от Alpine A450, двукратният European Endurance Champion Матово черно: истинският геймърски стил
VISION ПРИЕМА ФОРМА
Произведен е двойно композитен корпус, за да даде форма на концептуалния автомобил, който вече не е само „виртуален“. Тъй като купето също разкрива техническите елементи, които се крият под него, съществена работа е хвърлена в посока на внедряване на различни компоненти, включително окачването. По подобен начин, дизайнът на кокпита е изисквал специална грижа и тапицерите са били помолени да произведат седалка тип „корито“ с видими шевове.
Пълноразмерната версия на Alpine Vision Gran Turismo впечатлява моментално посредством необичайните си пропорции, като видимостта зад волана е перфектна, тъй като нищо не пречи на зрителното поле на пилота.
За пръв път Alpine Vision Gran Turismo ще бъде видян на тазгодишния Festival Automobile International в Париж, Франция. В продължение на 30 години това ежегодно събиране на експерти в областта на естетиката и автомобилното съвършенство е връчило редица специални награди, включително една за Plus Belle Voiture de l’Année (Най-красив автомобил на годината). След представянето му на гала вечерта в парижкия Hôtel des Invalides във вторник, 27 януари, автомобилът ще остане изложен на фестивала до 1 февруари.
След това той ще бъде представен на 2015 Rétromobile Show (4-8 февруари) в Порт дьо Версай, Париж, където ще започнат сериозните чествания по повод 60-ата годишнина на Alpine.
КАК ДА СЕ СДОБИЯ С ALPINE VISION GRAN TURISMO…
Alpine Vision Gran Turismo ще бъде наличен като част от безплатна актуализация на Gran Turismo®6 за PlayStation®3 през март 2015. За да разберат повече за автомобила, играчите трябва да изберат „Vision GT“ от „My Home“ страницата.
След като изберете цвета на купето, ще можете да се възхищавате на новата си придобивка в режим на цял екран, заедно с подробна информация. Ще е възможно също така да гледате видеа и рисунки на Alpine Vision Gran Turismo, преди да вземете участие в първото си състезания…
TEХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
ШАСИ
Tип: карбонов монокок
Окачване: двойни А-рамена, pushrods, регулируема пружина/амортисьор
ДВИГАТЕЛ
Разположение: централно отзад
Tип: V8
Работен обум: 4494 куб. см
Макс. мощност: 450 к.с. при 6500 об/мин.
Макс. въртящ момент: 580 Нм при 2000 об/мин.
Макс. обороти: 7500 об/мин.
Макс. скорост: 320 км/ч
ТРАНСМИСИЯ
7-степенна секвенциална скоростна кутия
Задно задвижване
СПИРАЧКИ
Предни: 390 мм x 32 мм вентилирани дискове, 6-бутални апарати
Задни: 355 мм x 32 мм вентилирани дискове, 4-бутални апарати
ТЕГЛО И ОБЕМИ
Маса: 900 кг
Разпределение на теглото: 47 / 53
Резервоар: 75 л
Renault.bg