Opel представи новата Corsa в България (Видео+Галерия)

Снощи Opel направи предпремиера на новото пето поколение на Corsa в България. Компактният бестселър на марката за 32 години е продаден в 12.4 милиона екземпляра. Новата Corsa ще започне да слиза от поточните линии на заводите в Айзенах (Германия) и Сарагоса (Испания) в края на тази година.

Със своята нова ходова част и подобрена кормилна уредба и модерен дизайн пето поколение на Corsa предлага свежо изживяване на пътя. Новото поколение бензинови двигатели и съществено преработените турбодизелови агрегати осигуряват ново ниво на комфорт, върхови динамични показатели и ниски нива на разхода на гориво.

Главният акцент под предния капак на новото поколение на модела Corsa е новоразработеният трицилиндров двигател бензинов 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo със системи за директно впръскване и принудително пълнене чрез турбокомпресор на Opel. Модерният задвижващ агрегат се предлага в два варианта по отношение на максималната мощност - 90 к.с. и 115 к.с. И двете версии разбира се вече отговарят на емисионен клас Euro 6, като версията 90 к.с. има разход на гориво само 4.3 л/100 км в комбиниран цикъл и емисии на CO2 само 100 г/км.

 

Палитрата от бензинови двигатели на новото поколение на Corsa включва и четирицилиндрови агрегати с работен обем 1.2 и 1.4 литра. Премиера в гамата отбелязва новият 1.4-литров турбомотор с максимална мощност 100 к.с. и максимум на въртящия момент от 200 Нм в диапазона от 1 850 дo 3 500 об/мин.

Гамата на модела включва и напълно модернизираните и със значително подобрени работни характеристики дизелови двигатели 1.3 CDTI с максимална мощност 75 к.с. и 95 к.с., които също покриват изискванията на нормата Euro 6. Средният разход на гориво на по-мощната версия е сведен до 3.2 л/100 км.

В ходовата част няма всички елементи са нови. Стабилността при движение по права отсечка и в завой е повишена благодарение на снижения с 5 милиметра център на тежестта, по-стабилната допълнителна рама и новата геометрия на предното окачване. Страничното отклонение на каросерията в завой, реакциите на кормилната уредба и характеристиките в режим на недозавиване са били подложени на цялостна оптимизация.

 

Независимо от компактната си каросерия с дължина едва 4,02 метра, бестселърът на Opel предлага изключително обширно пространство за петима на борда - както в подходящия за семейна употреба вариант с пет врати, така и в динамичния, спортен формат с три врати.

Предлаганият по желание 7-инчов чувствителен на докосване цветен екран на инфоразвлекателната система IntelliLink е разположен оптимално на централната конзола в близост до скоростния лост и е еднакво удобен за обслужване от водача и неговия спътник. Opel дава чудесни възможности за връзка с глобалната мрежа, съвместима е с мобилни устройства с операционни системи на Apple и Android и прави Corsa най-добре свързаният с глобалната мрежа и околния свят представител на малкия клас автомобили. Водачът може да се възползва от възможностите на приложения като BringGo за навигация, както и Stitcher  и TuneIn за слушане на интернет радиостанции и подкасти от цял свят. Възможността за интеграция на устройства с операционна система Apple iOS със системата IntelliLink позволява и използване на функцията за гласово управление SIRI EYES FREE. С нейна помощ водачът може да прослушва текста на постъпващите SMS съобщения, както и да диктува SMS-и и електронна поща без да сваля ръцете си от волана и да отделя вниманието си от пътната обстановка.

Част от серийното оборудване на новото пето поколение е и системата за улесняване на потеглянето по наклон Hill Start Assist (HSA), която задържа спирачната функция за около две секунди след отпускането на педала и дава възможност на водачите на Corsa за спокойно потегляне по наклон без нежелано движение назад.

Новото поколение на Corsa ще представи и множество електронни системи за подпомагане на водача, част от които са без конкуренция в този автомобилен клас. Системата Advanced Park Assist (АРА) избира сама подходящите свободни места и паркира автомобила автоматично - не е необходимо водачът въобще да докосва волана.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти