Магнусен: Странно е да си на пистата и да не се състезаваш
Кевин Магнусен е един от онези резервни пилоти, които са изпитали удоволствието от това да са състезателното място и знаят какво са изгубили. Кевин получи състезателно място в Макларън през 2014 година и се представи достойно до шампиона Дженсън Бътън, но през 2015-а в тима дойде Фернандо Алонсо и за младия датчанин не остана място. Така Магнусен стана резервен пилот на отбора и присъства на всяко състезание, но не се състезава, а само наблюдава.
В интервю за gpupdate Кевин разказа за живота на резервния пилот с носталгия по състезателните си дни.
"Животът ми в момента не е такъв, какъв искам да бъде, но не е и твърде лош. Все още имам надежда за бъдеще във Формула 1. Разочарован съм, че сега не се състезавам, но какво да се прави. Много е странно да си на пистата и да не караш. Цял живот се състезавам и сега ми е трудно да не мисля за следващото предизвикателство като се събудя. Преди, 24 часа на ден мислех как ще се състезавам и в момента това ми липсва. Важното е, че все още съм част от този отбор и те продължават да вярват в мен. Имат договор с мен и ме държат в джоба си, което е положително. Надявам се догодина отново да имам състезателно място, ако не в Макларън, то там, където те ме насочат", заяви Магнусен.
"В момента работата ми е да карам в симулатора и да помагам с каквото мога. По време на състезателните уикенди наблюдавам всичко, най-вече другите отбори и как те си вършат работата. Тук инженерите и пилотите са много добри и нямат особена нужда от помощ, но аз и без това съм тук, по-добре да върша нещо", допълни Кевин.
На въпроса какво мисли за Бътън и Алонсо, Магнусен отговори: "От тях научих страшно много неща. Според мен те са двамата най-добри пилоти във Формула 1, а и най-опитните. Човек може да научи много от тях - за начина, по който работят с инженерите и с отбора, за карането. Аз гледам онбордите и данните, анализирам всичко, но най-много следя как си настройват колите. Всъщност двамата си приличат много, което беше неочаквано за мен. Отстрани изглежда, че Фернандо е агресивният, а Дженсън е внимателният, но всъщност и двамата притежават тези качества. Много завършени пилоти са, знаят всичко, адаптират се и настройват нещата около себе си. Това ги прави толкова силни".
Миналата седмица се заговори за предложението да се направи отделно състезание за резервни пилоти, част от Гран при на уикенда. Запитан дали би участвал, Магнусен отговори: "Да, но се надявам догодина да не съм резервен пилот".