Дани Педроса остава избор номер едно на Honda за следващия сезон
Пилотът на Honda в MotoGP – Дани Педроса, който кара своя единадесети сезон в шампионата все още остава избор номер едно за второто пилотско мястов отбора и за продължаването на работата му с отбора, в който той кара от самото начало на кариерата си в MotoGP.Дани се присъедини към кралския клас през 2006-а година и тогава всички го определяха като пилота, който може да окаже най-голяма съпротива на доминацията на Валентино Роси. Но 10 години по-късно той все още няма спечелена титла, въпреки че на няколко пъти остана доста близо. През всички тези години за Педроса в MotoGP, който през септември навърши 30 години, шампионатът видя шест различни пилоти да печелят титлата – Ники Хейдън (2006), Кейси Стоунър (2007 и 2011), Роси (2008 и 2009), Хорхе Лоренсо (2010, 2012 и 2015) и Марк Маркес (2013 и 2014). Най-добрите резултати през тези години за Дани бяха три втори места в крайното класиране съответно през сезони – 2007, 2010 и 2012, което е приемливо представяне, но е далеч от очакванията, които му бяха поставени при неговия дебют в кралския клас. Все пак от отбора на Honda нямат намерение да се разделят с пилота си, което важи и за Дани, който не иска да напуска настоящия си отбор. Приоритет за Honda е преподписването с Маркес, защото това, което Педроса носи на отбора не е за подценяване и желанието за продължаване на взаимната работа е видимо. Наскоро източник от отбора на HRC заяви: "Отборът на Honda мисли единствено за преподписване с Дани и никой друг, но все пак това не трябва да се приема като невъзможно за промяна решение. Все пак ние искаме да подпишем с него, а и смятаме, че и той иска точно това".Все още отборът на Honda смята, че комбинацията между това, което предлага Педроса и неговата маркетинг стойност е правилната за тях смес, а и японците не смятат, че евентуалните заместници на Дани в лицето на – Андреа Яноне, Андреа Давициозо, Маверик Винялес или дори Алекс Ринс биха се справили по-добре от Дани с машината на Honda. На няколко пъти медиите обявяваха евентуалната възможност за Дани да премине в Yamaha, чиито мотор би паснал идеално на стила му. Това вече не е толкова невъзможно след раздялата между Yamaha и Хорхе Лоренсо в края на сезона, но е трудно да се повярва, че от Yamaha ще съберат двама от най-добрите пилоти в колоната, но и такива, които са на достатъчно голяма възраст, за да оформят една от най-възрастните пилотски двойки в шампионата. Всичко сочи към преподписване между Педроса и Honda, и сякаш остава само това да се случи и официално. Остава да видим.