Героичен финал: първото участие на IVR BMW Motorrad CSEU във FIM Endurance World Championship

С пилоти от България, Австрия и Словения, IVR BMW Motorrad CSEU, отбор, подкрепян от BMW Motorrad Централна и Югоизточна Европа, завърши първото си състезание „24 часа на Льо Ман“, част от календара на FIM Endurance World Championship. Отборът срещна няколко проблема, като двама от тримата пилоти приключиха участието си преждевременно, но благодарение на невероятните усилие на механиците и българския пилот Мартин Чой, успя да пресече финала.

BMW имаше силно присъствие чрез BMW S 1000 RR на старта на тазгодишното състезание „24 часа на Льо Ман“, част от FIM Endurance World Championship, с Penz13.com BMW Motorrad Team, регистриран за участие в клас EWC SBK, спечелил полпозишъна. В клас EWC SBK, IVR BMW Motorrad CSEU имаше екип от трима пилоти от Централна и Югоизточна Европа: Янез Просеник (Сл), Мартин Чой (Бг) и Роланд Реш (Ав).

Веднага след старта, в първия час на състезанието, екипът IVR се сблъска с първите големи проблеми: с гуми за сухо, Просеник изпусна контрола върху мотоциклета върху мокра част от пистата и катастрофира. Наранен, той не можа да продължи състезанието, а мотоциклетът бе върнат в бокса от стюардите след около 40 минути. Макар и силно повреден (горната част на мотоциклета, таблото, гумите и електрониката), механиците свършиха чудесна работа и успяха да върнат мотора в състезанието само за 16 минути.

Двамата останали пилоти продължиха пилотират на едночасови сесии, борейки се с трудните климатични условия през нощта, когато температурите спаднаха близо до нулата. На сутринта Реш също прекрати участие заради медицински причини, а Мартин Чой трябваше да продължи състезанието сам, редувайки стинтовете с кратки спирания за почивка.

Най-драматичният момент от надпреварата дойде 9 минути преди края й, когато мотоциклетът се повреди 5 завоя преди питлейна. За да финишира състезанието, Чой добута мотоциклета до алеята пред боксовете. Проблемът бе акумулаторът; мотоциклетът бе ремонтиран за около 1,5 минути и Чой успя да се върне на пистата и да пресече финалната линия. Това бе впечатляващо усилие за пилота, който се справи с трудните условия на пистата, пилотирайки сам цели 13 часа.

„Всички бяха щастливи, че успях да се върна в бокса преди финала. Накрая успяхме да пресечем финала, превъзмогвайки инциденти, преборвайки се с лошото време и двамата отказали се пилоти. Честно казано, стиснах зъби и показах сила, казах си – сега или никога – и вярвам, че съдбата бе на моя страна. Сигурен съм. Времената ни за обиколка бяха много добри и конкурентни. Ако не беше инцидентът в началото на състезанието, мисля, че имахме добри шансове да сме сред първите 7 отбора“, заяви Мартин Чой.

Това бе трудно състезание за BMW Motorrad. Водещият отбор Penz13.com трябваше да се оттегли през нощта от съображения за сигурност, тъй като повреда доведе до опасност от изтичане на масло по пистата. BMW S 1000 RR с номер 48 на Völpker NRT48 by Schubert Motors финишира състезанието на стабилното седмо място в генералното подреждане. В допълнение на това, пилотите Бастиен Макелс (Бел), Доминик Винкон (Гер) и Щефан Кершбаумер (Ав) спечелиха третото място в клас Superstock EWC STK. Останалите отбори на BMW също финишираха успешно 23-часовата надпревара: Tecmas Racing Team – BMW (18-ти в генералното класиране), GERT56 HMT by RS Speedbikes (31-ви), 24Racing – Piste Libre – Epsilon (36-ти), LRP Poland (43-ти). IVR BMW Motorrad CSEU финишира състезанието на 45-та позиция.

FIM Endurance World Championship има 4 планирани състезания. Следващото ще е в Портимао, Португалия, на 11 юни. Цялата BMW Motorrad Motorsport общност пожелава на Янез Просеник бързо оздравяване.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти