Хорхе Лоренсо с притеснения относно гумите на Michelin за състезанието в Остин

Настоящият световен шампион в MotoGP Хорхе Лоренсо настоява, че нещата с гумите на Michelin все още не са напълно нормални и нищо не може да бъде сигурно за състезанието през този уикенд в Остин, Тексас. Срещу Michelin се разрази истинска буря по време на състезанието в Аржентина миналата неделя и особено след взривената гума на Скот Рединг в събота, което бе втори такъв инцидент след случая с Лорис Бас по време на тестовете преди сезона на "Сепанг". Френският производител на гуми опита да реагира, като даде на отборите допълнителна задна гума от по-твърд вид, но този план се провали поради лошото време в неделя сутрин, което не позволи на отборите да тестват тази нова гума. В крайна сметка бе взето решение, състезанието да се проведе с първоначалните гуми, но да има смяна на моторите в средата на състезателната дистанция. Лоренсо, който падна в неделното състезание обаче, продължава да вярва, че проблемите със задната гума не са отминали и повторение на сценария от Аржентина по време на състезанието в Остин не трябва да бъде отписван: "Ситуацията с Michelin е много сложна, защото не знаем какви гуми ще вземат със себе си в Остин, където имаме писта, която при нормални условия изисква много по-меки гуми, от тези нужни за състезанието в Аржентина. Може поради мерки за сигурност да ни предложат много по-твърда гума дори от тази, която трябваше да използваме в неделя. Цялостната ситуация е много трудна, но единственото, за което се надяваме е да няма повторение на случаите с Бас(в Малайзия) и Рединг – но това не зависи от нас, а от Michelin".В боксовете на MotoGP се появиха и слухове, че възможна причина за гръмналите гуми може да бъде височината и теглото на пилотите – Лорис Бас (1.91см) и Рединг(1.85см). Освен това от Michelin по време на уикенда в Аржентина прехвърлиха част от вината за катастрофата на Бас върху неговия отбор Avintina Ducati, като заявиха, че те са намалили прекалено много налягането в гумата на своя пилот, но Хорхе добави, че не е изобщо убеден от тези две обяснения:"Никой не знае, какво точно се случи: дали се е спукала гумата на Бас, както някои казват, или налягането е било твърде малко. Има хора, които твърдят, че всичко с налягането си е било нормално, но аз определено не смятам, че трябва да има проблем, когато говорим за пилот с тегло около 100кг използващ наполовина от нормалното налягане в своите гуми. Това просто не трябва да се случва".

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти