Пол Еспергаро: Цялото състезание бе организирано по вкуса на Ducati

Ядосаният пилот на Yamaha Tech 3 Пол Еспергаро заяви, че решението на организаторите да наложат смяна на моторите за всички в средата на състезанието през уикенда в Аржентина, се е оказало голямото предимство за пилотите каращи мотори Ducati.Испанският пилот се бе вкопчил в дуел с пилотите каращи мотори Ducati но за частни отбори – Юджийн Лавърти и Ектор Барбера в заключителните части на състезанието, като в крайна сметка загуби битката с двамата и завърши шести. След напълно разрушената гума на Скот Рединг в събота в последната тренировка започнаха разговори между всички в боксовете, дали ще е възможно пилотите да изкарат цялата дистанция в състезанието само с един мотор. Това доведе до решението, да се наложи смяна на моторите в средата на неделната надпревара и точно това според Еспергаро е било причината пилотите на Ducati да получат шанс да карат максимално бързо до края. Според него по-голямата мощност на италианците при нормални условия без спирания в бокса, не би им позволила да изкарат цялата дистанция на пълна газ, което пък от друга страна би му позволило да се пребори с тях:"Настина нашето темпо бе далеч от това, което трябва да е и е истина, че други от пилотите се движиха доста по-бързо от реалната им скорост. При нормални обстоятелства, Барбера и Лавърти нямаше да се класират толкова напред, защото щяха да са разрушили своите гуми, както правят обикновено. Цялото състезание бе направено за Ducati. След 10 обиколки те имаха възможност да рестартират своята надпревара с нови гуми и отново да използват цялата мощност на своите мотори. Това им позволи да спират по-късно и да ускоряват по-рано", заяви ядосано Еспергаро.Разрушената гума на Рединг от събота се получи по същия начин, както бе с Лорис Бас на тестовете на пистата "Сепанг" и Еспергаро смята, че проблемите на Ducati със задната гума на Michelin са до голяма степен индивидуални за тях самите."Обвиняваме Michelin за гръмналите гуми, но те вършат страхотна работа с всички останали отбори. Ducati имат повече мощност от другите производители и знаят как да я използват, и точно това е причината задните им гуми да се взривяват по този начин", завърши своето емоционално изказване Пол.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти