Рено: Формула 1 ще се превърне в шампионат по спестяване на гориво
Формула 1 рискува да се превърне в един объркан шампионат за спестяване на гориво, ако сегашните ограничения за максимум 100 кг гориво не бъдат повишени или просто бъде премахнато това правило. Това е мнението на техническия директор в Рено Ник Честър.Преминаването към новите турбо хибридни правила през 2014 година целеше намаляване с 40 процента разхода на гориво в сравнение с V8 атмосферните двигатели. Всичко това е добре, но имайки предвид новите правила за повече притискане към пистата на колите, които също така ще бъдат и по-тежки, това предизвика повечето хора, свързани със спорта, да се замислят върху правилото за стоте килограма гориво, позволени по време на състезание.По сметки на отборите нуждите от гориво за болидите с новите правила за следващия сезон биха се увеличили с над 10 процента, което ще доведе до голям проблем за повечето отбори на стартовата решетка в целта си да завършат което и да било състезание. Ще се получи така, че тимовете ще пестят горивото 20 обиколки преди финала, просто защото няма да им достига, за да финишират.Шефовете на отборите все още не са стигнали до съгласие относно смяната на правилата, но Ник Честър смята, че трябва да се направи промяна в това отношение, защото спортът рискува да загуби драстична част от своите зрители:
"Смятам, че ще бъде пълна бъркотия. На последната среща относно техническите правила ние гласувахме да се отървем от правилото за лимит на горивото. Това за впръсканото количество ще остане, така че все пак да запазим някакъв ЕКО-аспект в спорта, който да кара колите да не горят много гориво, но премахването на цялостния лимит би елиминирало нуждата на отборите да се ограничават спрямо горивото, което някак ми се струва, че е добре за спорта. Ако останем на 100 кг с правилата за 2017 година, то тогава Формула 1 ще се превърне в шампионат по спестяване на гориво", предупреди Ник. Освен че колите ще станат по-тежки, то промяната в притискането към пистата ще кара пилотите да натискат още повече машините, което ще доведе до по-голям разход на двигателите. Честър добави, че според изчисления на отборите доста по-голямо количество гориво ще бъде нужно за една състезателна дистанция:
"Консенсусът между отборите е за около 10 кг, защото процентите за подаването на пълна газ ще се увеличат драстично с новите болиди. Това означава, че ще изгаряме повече количество гориво. Мерцедес нямаха нуждата да използват всичките 100 кг гориво през цялото време на състезанията през миналия сезон. Всеки може да го постигне, но аз смятам, че дори и те ще трябва да пестят гориво".В крайна сметка всичко се свежда до крайния срок 30 април, когато всички отбори ще трябва да приемат новите правила. Засега тези, които се справят по-зле в шампионата, натискат за новите правила и за скъсяване на разликата между всички отбори. От другата страна са Мерцедес, които смятат, че отмяната на лимита на горивото ще помогне много на техните съперници и няма да е честно спрямо тях. Играта за позиции между производителите има краен срок и той е 30 април и тогава ще стане ясно какво ни очаква.Дотогава обаче има време, а Ник Честър завърши своето изказване, като заяви, че ако всички искат представянето на отборите да се подобри, то не трябва да има никакъв лимит, свързан с горивото:
"Има начин, по който да помогнем, и то много, на производителите на двигатели, като разкараме това ненужно правило за ограничаване на количеството гориво".
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg