Тойота планират кола за WRC2, а Хюндай вече тестват новата си i20 R5
Третата напълно нова кола, която от отбора на Хюндай ще представят в рамките на 2 години, започна своите тестове. Кевин Абринг застана зад волана на i20 R5 миналата седмица в южна Франция.
Корейският производител първо подобри своята кола от миналия сезон, след това представи напълно нова за началото на сезон 2016, като записа подиум на Рали Монте Карло, а сега се цели да подготви по най-добрия начин своята R5 модификация за клас WRC2.
Новата кола се очаква да направи своя официален дебют през втората половина от сезона, когато тестовият екипаж на корейския производител - Кевин Абринг и Себ Маршал, ще прехвърлят своето внимание към управлението на четвъртия нов автомобил, който Хюндай ще създаде: новата генерация i20 WRC за сезон 2017.
Шефът на дизайнерския екип на Хюндай Андреа Адамо заяви след тестовете във Франция:
"Наистина стартираме от нулата. Първите тестове на новата кола ще бъдат изцяло фокусирани върху издръжливостта, така че да успеем да се справим с всеки един проблем, който ще възникне преди да създадем колата, на която клиентите ще се радват и ще успее да им позволи максимално силно представяне. Нашият график ни показва, че ще успеем да доставим първите коли към края на лятото. В момента навлизаме в много важна фаза, в която целим да увеличим усилията за тестовата ни програма и да намерим още хора, които да се включат към опитния ни екип“, заяви Адамо.
Андреа отхвърли слуховете, че от Хюндай ще последват примера на Шкода и ще участват със заводски отбор в клас WRC2:
"Новата R5 модификация на нашата кола ще бъде за клиенти и въпреки че от Hyundai Motorsport няма да участват като заводски отбор в шампионата, ние ще се фокусираме върху това да доставим най-доброто качество на всички свои клиенти“, завърши той.
От Тойота също потвърдиха, че ще развиват Yaris R5, но колата ще бъде поне с 12 месеца по-късно в своето развитие от тази на Хюндай, като шефът на отбора Томи Макинен заяви:
"Веднага, след като получим възможността да се концентрираме върху това, ще го направим. Ние вече разглеждаме различни зони за развитие. Говорихме с хората от спортния отдел на Тойота и с официални представители на марката, за да видим какви са техните очаквания за ситуацията на пазара и какво може да се подобри. Този проект със сигурност не е за 2017 година и мога да потвърдя, че това ще се случи най-рано през 2018. Ако можем да започнем веднага, ще имаме кола в края на 2017, но не виждам никакъв смисъл в произвеждането на автомобил, който няма да бъде достатъчно бърз. Не обичам нещата да се вършат по този начин. Ще концентрираме целия отбор в това да направим правилната кола“, завърши Макинен.
Той добави, че ангажирани с развитието на новата кола може да бъдат младите протежета на отбора - Хироки Араи и Такамото Катсута.