11 от най-нестандартните рали автомобили (Галерия)
Когато става дума за рали може би ти изниква огромното Peugeot в главата или пък Subaru, но защо Ferrari да няма място на прашните пътища? Представяме ти 11-те най-нестандартни рали автомобила в историята. Защо 11, а не 10? Нали казахме, че ще бъдем нестандартни.
Ferrari 308
Докато Ferrari създава състезателни коли дори преди на Енцо да му хрумне да направи градски модел, автомобилите не могат да правят типичното плъзгане по трасетата. Тази грешка е поправена с модела Ferrari 308, който е хомологизиран за състезанията от Група Б и група 4.
Mercedes-Benz 450 SLC
Какво ще направиш, ако ти си Mercedes-Benz в късните ’70 години на миналия век и искаш да се състезаваш на рали, но най-спортният ти модел е луксозен cruiser, който всъщност не е много спортен. Тогава ти си Mercedes-Benz 450 SLC. В ера, доминираща от малки и пъргави коли като Lancia Stratos и Ford Escort, моделът 450 SLC би трябвало да е доста извън общата картинка, но той всъщност има известни успехи в състезанията. Mercedes печели ралито в Южна Америка през 1978 година, както и четвърто място в класирането при конструкторите.
Mini Cooper
Въпреки че Mini Cooper е възприета и създадена като кола за градска среда, някои са видяли в нея и нещо различно. Инженерът Джон Купър взима 997-кубиков двигател от Формула Junior, добавя нови дискови спирачки и създава Mini Cooper S, който печели рали Монте Карло три пъти – през 1964, 1965 и 1967 години, създавайки шаблон за рали автомобилите за в бъдеще.
Aston Martin V8 Vantage
Господ да благослови ФИА за клас R-GT, благодарение на който GT пилотите участват в ралита. Един от най-смахнатите продукти на R-GT е V8 Vantage, тунингован от финландци. Представял ли си си Aston Martin на заледените и тесни пътища на Монако, търсещи победа?
BMW M1
За BMW M1 не се знае много, с изключение на това, че съществува. BMW има намерения да създаде суперколата за състезания, но не и в Група Б. Това не спряло шест от шедьоврите да влязат в надпревари в началото на 80-те.
Lotus Exige R-GT
Както и Aston Martin V8 Vantage, моделът на Lotus също е създаден за R-GT класа, но разликата е, че изцяло е конструирано от страна на самите британци. То се появи на рали Португалия през 2012 година, а ние се надяваме след като отшуми финансовата им криза, отново да помислят за варианта.
Saab 96
Първите автомобили на Saab с двутактовите двигатели изобщо не са предназначени за състезания, но намират немалък успех в ръцете на пилоти като Ерик Карлсон. Той печели рали Монте Карло през 1962 и 1963 година, а ревът на двигателя е емблематичен за неговото каране.
Rolls-Royce Corniche
Последната Grey Poupon кола е финансирана от Кристиан Диор и парфюма Jules. Rolls-Royce Corniche участва в рали Париж-Дакар. Всъщност в автомобила има много малко от Rolls-Royce – тръбно шаси със система за задвижване и на четирите колела от Toyota Land Cruiser и V8 мотор. Все пак, изглежда като Rolls и това е важното.
Oldsmobile Cutlass
Колата е създадена от филмовия и TV актьор Джеймс Гарнър в ранните ’70 години под името The Banshee, а комедианта Джей Лено, известен със страстта си към красивите автомобили, наскоро се качи в автомобила се забавлява както в никоя друга кола – уверете се във видеото отдолу.
Citroen DS
Ако някой мисли, че френската кола е създадена само за комфорт, а такъв в ралитата няма, ще сгреши. Хидравличното окачване, създадено за неравните пътища, работи красиво на суровите рали етапи. То спечели рали Монте Карло два пъти – през 1959 и 1966 година, но остава конкурентно способен до средата на 70-те, когато производството на DS приключва. Доста добър път за френска луксозна кола.
Porsche 911 GT3
Porsche 911 се появява на рали състезания още от началото на тяхната продукция, но не е на прицел до 80-те години. За щастие R-GT поправя това, позволявайки на 996 и 997 GT3 да бъдат хомологизирани за рали, а дилърът на Porsche в Обединеното кралство започва кампания за включването им в Световния рали шампионат.