Пионерът на Scania и неговата кола

Густаф Ериксон бил машинен инженер с налудничаво увличане по дизайн на двигатели с вътрешно горени и автомобили. Благодарение на тези свои характеристики той паснал идеално във Vagnfabriks Aktiebolaget, където изпълнителният директор Петер Петерсон предвидил края на масивното разрастване на железопътната мрежа в края на 19-и век и решил да пренасочи средствата към обещаващ нов феномен: автомобил.

Така през 1896 година господин Ериксон бил потърсен от новата компания и получил предложение, на което не можел да устои: да конструира и произведе за Vagnfabriks Aktiebolaget подходящи автомобили и двигатели.

През пролетта на 1897 година се родила първата шведска кола – помислена, разработена и осъществена изцяло в Швеция. Но подобно на наследниците си, имала сериозни дефекти. 4-цилиндровият парафинов двигател и дизайнът на самия автомобил просто били несполучливи. Тестдрайвът, направен от самия Ериксон, бил направен през 1898-а и през 1902-ра развитието на двигателя било преместено в Сьодертале. Тогава Ериксон най-после успял да направи подходящ бензинов мотор и скоростна кутия с две предни предавки и една задна. В същата година направили камион и още една кола. Останалото е история.

Но каква? Ще разберете следващия вторник.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти