Porsche отново с победа - спечели 6-те часа на "Остин"
Марк Уебър, Тимо Бернхард и Брендън Хартли записаха трета последователна победа на Световния шампионат по издръжливост с бързото Porsche, но Audi също впечатлиха публиката и бяха много по-бързи от обикновено. Те доминираха на първите етапи от състезанието, като пистата бе с много висока температура, което отговаряше на e-tron quattro системата им. Серия от последващи проблеми и за двете коли на Audi в крайна сметка предреши победителя от американския кръг на надпреварата.
Триото от Уебър, Бернхард и Хартли пресякоха финалната линия с преднина от 23 секунди спрямо Audi номер 8, управлявано от Лоик Дювал, Лукас ди Граси и Оливер Джарвис.
Джарвис изпусна лидерството и изостана с близо 40 секунди, когато започнаха проблемите на автомобила с електрониката, малко след изтичането на първите три часа от надпреварата. Екипът загуби още време за питстоп при зелен флаг, докато победителите използваха излизането на кола за сигурност, за да направят презареждане. Надеждите останаха на Ди Граси, който обаче се наложи да направи непредвиден пистстоп при оставащи 90 минути.
Другият екип на Audi в състав от Андре Лотерер, Марсел Фаслер и Беноа Трелюер също изгубиха преднината, която имаха пред Porsche отново заради презареждане при зелен флаг. После имаха нещастието да се ударят в бариерите на пистата и се наложи да се върнат в гаража за бърза поправка, заради което финишираха едва шести.
След финала Бернхард заяви: "Това е мега успех за нас. Беше извоювана с мъка победа. Екипите на Audi бяха малко по-бързи от нас, но ние не загубихме кураж от това и имахме късмет да направим питстоп при жълт флаг".
Кобаяши, Саразин и Конуей завършиха трети с Toyota, само на три секунди след Audi. Лидерите в класирането с второто Porsche Нийл Яни, Марк Лийб и Ромен Дюма нямаха скоростта на съотборниците си и останаха четвърти. Втората Toyota със Себастиен Буеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накаджима финишира на пето място.
Лийб, Яни и Дюма продължават да водят в генералното класиране със 130 точки, а вторите – Ди Граси, Дювал и Джарвис са на 37.5 точки по-назад. Кобаяши, Конуей и Саразин от Toyota са трети, а победителите от "Остин", Мексико и "Нюрбургринг" вече са четвърти с актив от 78.5 точки.
При конструкторите Porsche се радват на убедителна преднина от 47 точки спрямо Audi, а Toyota са на трето място, със 101 точки след лидерите.
Остават още три кръга, които да определят шампионите за сезон 2016, а следващата спирка на пилотите е на 16 октомври за 6-те часа на "Фуджи".
Снимка: www.fiawec.com