Високата скорост в MotoGP притеснява организаторите

Редица пилоти всяка година искат промяна на част от пистата "Заксенринг" в Германия след приключването на кръга там. Организаторите са пред дилема как да направят изключително опасния завой номер 11 достатъчно безопасен, като не позволят на пилотите да го преминават с толкова висока скорост."Всичко, което се прави, за да станат моторите по-лесно контролирани, означава, че те стават и по-бързи", заяви директорът, отговарящ за трасетата от календара на MotoGP Майк Уеб относно проблема, пред който се изправят, свързан със скандалния завой 11 на пистата "Заксенринг", наречен "водопад".Бързият завой отново бе сцена на редица инциденти по време на студените условия в Германия. Всяка година състезатели искат този участък да бъде променен, но срещат отказ от страна на организаторите, защото няма уважителна причина за това – няма неравности или различен асфалта, както и притеснения за зоните на сигурността извън пистата.Всъщност основният проблем е, че това е най-бързият завой, а е предшестван от седем леви, които охлаждат дясната страна на гумата и точно когато е най-нужна тя не е в оптимален работен режим. Наклонът е допълнителен негатив към ситуацията. Тогава пилотите трябва да дадат повече газ, намалявайки натоварването на предната гума. Почти всички инциденти на завой 11 са причинени от загубата на сцепление на предната гума."Както всяко трасе, и тук е изразена стойността на това, което може да изгубиш и да спечелиш. Ако има промяна тук, тя ще е огромна.", добави Уеб.Дилемата на организаторите е относно нуждата от промяна, при положение, че това са най-добрите мотоциклетисти в света, а зоната извън пистата е достатъчно голяма, за да са спокойни, че не може да се случи фатален инцидент.Като прибавим и електрониката, която се намесва в Световния шампионат по мотоциклетизъм, скоростта, която развиват моторите, се покачва постоянно. Всички рекорди, записвани в него, бяха счупени за последните три години. Най-високата достигната скорост стана 354.9 км/ч от Андреа Яноне на "Муджело" този сезон.Директорът, отговарящ за технологията в шампионата, заяви, че това са стряскащи резултати. За щастие колкото и инциденти да има, няма такива с лоши последици за пилотите."Стараем се да направим задачата на състезателите максимално безопасна и всеки отговаря за своята част от това, но състезанията никога няма да бъдат напълно безопасни. Ако правилникът остане същият, мотоциклетите ще станат още по-бързи благодарение на еволюцията в аеродинамиката и усъвършенстването на гумите", сподели той.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти