Статистиката в MotoGP говори за един от най-оспорваните сезони
"Асен" е единствената писта домакин на състезанията от Световния шампионат по мотоциклетизъм, която приема фенове и пилоти всяка година от създаването на шампионата през 1949-а, така че със сигурност си е заслужила легендарния статут.
Състезанието в клас 500сс в Холандия през 1975 година пък е единственото в най-високото стъпало на мотоциклетизма, при което първите двама финиширали са с еднакво време. Това са Бари Шийн и Джакомо Агостини, които завършват толкова близо един от друг, че е невъзможно за тогавашната техника да се излъчи победител.
Колкото до новата история на холандския кръг, Yamaha е най-успешният конструктор с осем победи. Honda пък имат шест успеха и то с шестима различни пилоти.
Интересен факт от сезон 2016 е, че за победителите и в трите класа, това бе първи успех в кариерата, което говори, че всеки има своя шанс на "Асен". Фаворитите с оглед на сезона до момента са лидерът в класирането Маверик Винялес, а вече и Андреа Довициозо, който има три победи от последните девет състезания (б. р. – толкова има и Винялес, а при статистиката се взимат и двата последни кръга от изминалия сезон). Ако пък италианецът запише трета поредна победа, ще се превърне в най-стартия пилот с подобно постижение от Мик Дуън през 1998 година.
Статистиката подкрепя и твърдението, че шампионатът тази година ще бъде оспорван. Винялес е лидер със 111 точки след седем преминати кръга, а това е най-малкият актив, който притежава лидерът след седем кръга откакто бе въведена настоящата точкова система през 1993-а. Валентино Роси затваря топ 5 в генералното класиране с 83 точки – 28 зад Винялес, което пък е най-малката разлика в актива на пилотите от топ 5 към този момент от сезона.
В шампионатът със сигурност има млади таланти
След състезанието в Каталуня Маркес изравни рекорд на Ранди Мамола с 54-ия си подиум в кралския клас, а Йоан Зарко има най-високият точков набор след седем състезания за новак от сателитен отбор.
Съотборникът на Зарко – Йонас Фолгер се справя не по-зле. Той е единственият пилот на пистата, който е записвал точки във всеки един кръг и е финиширал не по-ниско от 13-ата позиция. Той записа и най-бързата обиколка по време на състезанието за Гран При на Каталуня – време, което се превърна и в рекорд за пистата, а това е нещо, което никой друг германец не е постигал.