Новият електрически Kia Soul ще е с пробег от 280 км
Батерията на KIA Soul EV 2018 e с увеличена енергийна плътност и капацитет за съхранение на енергия, което резултира в 18% по-голям пробег до 250 км с едно зареждане. В допълнение за по-добра ефективност, моделът е оптимизиран с аеродинамична предна решетка и подобрена регенеративна спирачна система.
Артур Мартинс, вицепрезидент маркетинг и продуктово планиране, KIA Motors Европа, заяви: „Soul EV е първият електромобил на KIA, който се предлага на международните пазари. Моделът е изключително популярен сред европейските потребители, които търсят автомобил с нулево ниво на вредни емисии и забележителен екстериорен дизайн. За първото 3-месечие на 2017г. продажбите на модела нараснаха с 28%. Убеден съм, че усъвършенстваната версия на модела ще привлече още повече фенове на щадящите околната страна превозни средства."
2018 KIA Soul EV е един от поредицата нови модели, които KIA планира да лансира до края на 2017г., заедно с плъгин хибридите Ниро и Оптима комби. Целта на компанията е до 2020г. да подобри с 25% горивната ефективност на моделната гама, спрямо нивата от 2014г.
Усъвършенстваният KIA Soul EV е оборудван със съвременен захранващ блок с литиево-йонна батерия с по-голяма енергийна плътност. Броят на литиево-йонните полимерни елементи е увеличен от 192 на 200, докато комбинацията от електролити е оптимизирана. В резултат, напрежението на захранващия блок нараства от 360 на 375 V, а общата мощ от 27 до 30 kWh.
Нещо повече, модулът, който управлява мощността на захранващия блок (EPCU) разполага с модифициран DC/DC конвертор, който гарантира по-ефикасно преобразуване на енергията от клетките на батерията. Инженерите на модела позиционират осъвременения захранващ блок с батерията под задните седалки без това да променя размерите на интериорното пространство.
Soul EV 2018 запазва открояващия го от конкурентите дизайн, който спечели хиляди фенове по света. Моделът е с рестилизирана, аеродинамична предна решетка с цел по-добра ефективност. Електромобилът е оборудван с гуми Michelin с ниско съпротивление при търкаляне, които допълнително спомагат за увеличения пробег. Спирачките са снабдени с по-здрави пружини, които не оказват влияние върху ефективността на регенеративната спирачна система, която запазва 12% от кинетичната енергия на автомобила и обратно зарежда батерията при спускане по инерция или спиране. Притежателите на модела ще могат да избират между регенеративните режими: ‘Drive' или ‘Brakes' при изключен еко режим, и ‘Drive' или ‘Brakes' при включен еко режим. Soul EV 2018 разполага с информационно-развлекателна и навигационна система, които информират клиентите за статуса на батерията, разстояние до изчерпване на батерията и възможност за търсене на най-близката станция за зареждане. Развлекателната система предлага Android Auto и Apple CarPlay като стандарт, което позволява интеграция със смарт телефони и достъп до приложенията на Google и Apple.
Soul EV 2018 ще се предлага на българския пазар от юни 2017г.