Цифрите преди петия кръг в MotoGP и лидерството на Роси без победа

Домакин на петия кръг от сезон 2017 в MotoGP ще бъде легендарната френска писта "Льо Ман" – едва второто европейско трасе, на което ще стартират пилотите тази година. Единствено новият производител КТМ успя да направи тест там в последните седмици, а лошото време осуети планираният такъв на Honda.

"Льо Ман" посреща успешно кръг от световния шампионат по мотоциклетизъм за 18-а година. Първото състезание е през 1969 година, а победата в клас 500сс е на името на Джакомо Агостини. За последните 14 години Honda и Yamaha си поделят по седем победи, като в последните две години успехите са за синия мотоциклет. Последната победа за Honda на "Льо Ман" пък е преди три години.

Хорхе Лоренсо е пилотът с най-много победи на френското трасе, като с тази в междинния клас от 2007 година, когато се състезава с Aprilia, те стават пет на брой. Миналата година Лоренсо записа и още едно солидно постижение – той пресече финалната линия с преднина от цели 10.654 секунди спрямо тогавашния си съотборник Валентино Роси, който финишира втори. Това се превърна в най-голямата разлика между двамата пилоти, завършили състезанието на първо и второ място, на суха писта.

Най-добрите места за Ducati на "Льо Ман" са вторите места на Лорис Капироси през 2006 и Валентино Роси през 2012 година. Пилотите пък са подготвени да се намокрят – повече от половината състезания на "Льо Ман" са провеждани на мокра писта.

Лидерството на Доктора без победаСамо четирима пилоти записаха точки във всяко едно от четирите състезания този сезон – първото име е напълно очаквано, защото то стои и на върха в генералното класиране – Валентино Роси, а останалите трима мотоциклетисти се състезават със сателитни машини - Йонас Фолгер (Yamaha), Скот Рединг (Ducati) и Ектор Барбера (Ducati) на съответно осма, 11-а и 16-а позиции в генералното класиране.

Интересна е ситуацията с лидерството на Валентино Роси. Без победа той е на върха на временното класиране с 62 точки, което според статистиката е най-малкият актив на лидер в шампионата, откакто започна да се използва действащата точкова система през 1993 година. Последният път, когато някой стана лидер без да печели нито едно състезание от първите четири кръга, бе през 2006 година, а мотоциклетистът бе Ники Хейдън. Същата година той стана и световен шампион.

Синьо, бяло, червеноФранцузите намериха своя нов любимец в лицето на Йоан Зарко, който направи страхотен старт на дебютния си сезон в най-високия клас на мотоциклетизма, събра погледите и си заслужи редица похвали от топ пилотите на MotoGP. В новата MotoGP ера от 2002 година само шестима новобранци са записвали повече точки от Зарко, а сред тях са Дани Педроса, Кейси Стоунър, Хорхе Лоренсо и Марк Маркес.

Зарко е първият френски пилот след Режис Лакони през 1999 година, който на три пъти влиза в топ 5. Тази година феновете ще бъдат още по-доволни, след като за първи път от десет години насам на стартовата решетка ще се подредят трима французи с присъединяването на Силван Жинтоли към Зарко и Лорис Бас. Жинтоли ще замества контузеният Алекс Ринс в Suzuki.

Цифрите след ИспанияПредният кръг в Испания поднесе известни изненади с безпогрешното представяне на Дани Педроса и възраждането на Хорхе Лоренсо. Публиката бе зарадвана неимоверно много с изцяло испанският подиум, което не се бе случвало от 2015 година. Разликата се състои единствено в това, че тогава Лоренсо бе най-бързият пилот на пистата.

За първи път от две години насам Дани Педроса и Марк Маркес финишираха един след друг в тази подредба. Подиумът на Лоренсо пък бе първият за Ducati от 2011 година, когато Ники Хейдън финишира трети.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти