Отборът на Мартин Чой не успя да завърши "24-те часа на Льо Ман", Yamaha с първа победа от 8 години

Най-добрият ни български мотоциклетист Мартин Чой отново бе единственият българин, който взе участие в историческото 40-о издание на "24-те часа на Льо Ман". Лош късмет обаче преследваше него и екипа му и те не успяха да завършат състезанието, отказвайки се след 17-ия час заради повреда в двигателя. В екипа на чешкото подразделение на BMW Motorrad имаше промяна и вместо Михаил Фила, Карол Ханика се превърна в третия пилот в отбора в последния момент заради по-добрите си показатели по време на тренировките.

Чой катастрофира по време на състезанието 90 минути след старта на първия десен завой на трасето. Той започна своя стинт от 18-ата позиция и успя да изведе екипа до 10-ото място преди инцидента. За щастие, българинът се размина без контузии. Моторът му обаче бе в доста тежко състояние, а транспортирането му с технически автобус до бокса отне доста време.

След инцидента Чой, Ханика и третият пилот Юлиан Майер от Австрия заемаха 35-о място в общото класиране и 16-о в своя клас EWC. За всичките си часове на пистата те записаха 532 обиколки в сравнение с 860-те на победителите – французите с втора заводска машина на Yamaha с номер 94 - Давид Чека, Николо Канепа и бившият пилот от световния шампионат по мотоциклетизъм Майк ди Мелио, които в последните години имаха доста лош късмет.

Общият брой на мотоциклетите на старта бе 59, а 22 екипа се отказаха в хода на състезанието.

Подгласници на победителите станаха колегите им с Yamaha от Австрия, които се представиха най-добре по време на тестовете. Миналогодишните победители от SRC Kawasaki 11 останаха трети. След тях финишира и най-силният отбор в историята на мотоциклетите "24 часа на Льо Ман" Suzuki Endurance Racing Team, които през зимната почивка имаха нещастието да загубят един от най-талантливите си състезатели в катастрофа по време на тестове Антони Делал. Тазгодишното 40-о издание започна именно с отдаването на чест на французина.

Тазгодишното състезание подобри и редица рекорди. Пилотът на Kawasaki, качил се на подиума, Ранди де Пюне подобри рекорда за най-бърза обиколка по време на състезание още вчера следобед в първите часове на състезанието. Неговото постижение бе 1:36.408 минути, което е по-добро с 0.314 секунди от рекорда, записан от съотборника му Фабиен Форе през 2013 година.

Битката между двамата пилоти на Yamaha бе и най-оспорваната. Те завършиха с едва 19.819 секунди разлика. Състезателната дистанция също бе подобрена. Предишният рекорд от 668 обиколки бе записан през 2010 година, а 40-ото издание на "24-те часа на Льо Ман" представи цели 680 обиколки.

Последната победа на "Льо Ман" за Yamaha пък бе едва през 2009 година.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти