Mitsubishi Eclipse Cross: Повратна точка
Автомобилното изложение в Женева 2017 г. бележи повратна точка за Mitsubishi Motors Corporation със световната премиера на изцяло новото SUV-купе Eclipse Cross. Това е първият модел от новото поколение автомобили на Mitsubishi Motors, който прокарва пътя за постепенното преутвърждаване и препозициониране на марката като специализиран SUV производител в Европа.
Динамика на автомобила
Ако формата следва функционалността, функционалността, от своя страна, не бива да бъде пренебрегвана само заради външния вид: в Eclipse Cross конструкторите от MMC са се опитали да приложат максимално концепцията за SUV-купе, като са създали пъргав автомобил, отговарящ на определението за "купе":
Изключително здрава конструкция на каросерията: спазвайки това задължително условие за всеки високо ценен от шофьорите автомобил, Eclipse Cross има каросерия с много здрава конструкция.Здравината на каросерията е повишена чрез стандартното прилагане във всички модели на 3-точкова опорна схема на окачването, както и специално подсилване на капака, корпусите на пружините и др. Тази система създава усещане за по-директно управление на автомобила и подобрява стабилността при поддържането на посоката на движение при висока скорост.
Широко са използвани и конструкционни връзки в отворите за вратите, отвора за задната врата и арките над задните колела. Така се постига по-висока устойчивост на усукване, по-директна реакция на кормилната уредба и по-комфортно возене, вследствие на намалените вибрации.
Прецизно калибрирано окачване: Предните и задните амортисьори на Eclipse Cross са с бързо реагиращи клапани за по-ефективно демпфериране, както и конструкция и характеристики на пружините, които подобряват стабилността на цялото окачване. По-тънките демпфериращи опори на предното окачване и тяхната специална форма позволяват да се постигне линейност на деформацията при промяна на натиска върху тях. Това улеснява поддържането на желаната посока на движение и създава усещане за по-директна реакция на волана.Задното окачване е с втулки на горната и долната управляващи щанги и управляващата щанга на петата. По-ниската твърдост позволява да се повиши степента на поглъщане на вибрациите от колелата, които са особено неприятни при движение по права линия. Задното окачване е конструирано така, че да е по-устойчиво на страничните сили, благодарение на което се повишава стабилността на автомобила и се постига по-прецизна реакция на кормилната уредба.
Интегрирана система за контрол на динамиката на автомобила S-AWC: Накратко, разработената от Mitsubishi Motors система S-AWC представлява базова технология, която обхваща различни интерпретации на един и същи принцип според конкретната техническа конфигурация на автомобила. Независимо от модела, S-AWC винаги има за цел да контролира задвижващата сила и спирачното усилие на всяко от четирите колела, в частност чрез регулиране на разпределението на въртящия момент между левите и десните колела.Като основен елемент на тази концепция, системата 4WD осигурява пренос на оптимален въртящ момент към задните колела според подадената газ, скоростта на автомобила и условията на шофиране.
Освен това, към 4WD на системата S-AWC на Eclipse Cross е добавена и система AYC (Active Yaw Control), която се активира при задействане на спирачките. На базата на това оборудване, S-AWC реагира точно в съответствие с действията на шофьора и поведението на автомобила, използвайки получената от сензори информация за ъгъла на завъртане на волана, скоростта на странично завъртане на автомобила, въртящия момент, спирачното усилие и скоростта на въртене на колелата. В зависимост от регистрираната скорост на странично завъртане на автомобила, системата инициира корекции с цел прецизно поддържане на желаната посока на движение на автомобила. Системата S-AWC подобрява поведението на автомобила в завоите, стабилността при движение по права линия и при смяна на лентата, както и при ниско сцепление с повърхността на пътя.
Освен това, системата S-AWC на Eclipse Cross дава възможност да се използват три режима на шофиране, които се избират с помощта на превключвател в централната конзола:
В зависимост от конкретния пазар и модел, Eclipse Cross ще се предлага и в 2WD вариант (с предно задвижване). Изцяло нов 1.5-литров бензинов двигател с турбокомпресия и система за директно впръскване на горивото: Mitsubishi Motors са разработили изцяло нов 4-цилиндров бензинов двигател с намален работен обем, с който се постига необходимата висока мощност и екологично представяне.Освен че генерира по-голям въртящ момент при ниски и средни обороти в сравнение със сегашните 2.0 и 2.4-литрови двигатели на MMC и е с много плоска крива на въртящия момент чак до диапазона на високи обороти, този 1.5-литров двигател реагира моментално на педала за газта. Всичко това се случва благодарение на интегралната конструкция на изходящия колектор и главите на цилиндрите, системата MIVEC за безстепенно регулиране на фазите на газоразпределение (както за смукателните, така и за изпускателните клапани) и компактния турбокомпресор с регулиране на налягането.
Освен това, чрез прецизно управление на впръскването на гориво в цилиндрите в зависимост от условията на шофиране се намалява много разходът на гориво и се постига ниско ниво на емисии (стойностите ще бъдат посочени на по-късен етап - в момента се прави оценка съгласно европейските стандарти).
Усъвършенстван 2.2-литров дизелов двигател: на базата на съществуващия двигател 4N14 на MMC, с тази нова разработка за Eclipse Cross е постигнато значително намаляване на триенето между движещите се части и е подобрено времето на реакция на системата за впръскване на горивото.По този начин е намален разходът на гориво, понижени са нивата на вредните емисии и на механичния шум и е повишена генерираната мощност. Освен това, намаляването на теглото на буталата, мотовилките и коляновия вал също допринася за по-плавното и стабилно ускоряване в целия диапазон от обороти.
CVT трансмисия с 8-степенен ръчен спортен режим: предлаганата в комбинация с 1.5-литров бензинов двигател трансмисия може да се използва в спортен режим с ръчно превключване на предавките. Осемте степени на спортния режим покриват широк диапазон от предавателни числа и помагат да се използва оптимално потенциалът на двигателя.Системата за управление на CVT трансмисията използва степенно превключване на предавките, за да намали характерното за CVT усещане за закъснение на реакцията на трансмисията при непрекъснато увеличаване на оборотите на двигателя. Алгоритъмът за степенно превключване на предавките помага да се усети мощно ускорение при леко моментно увеличаване на генерирана мощност, подобно на реакцията на традиционната автоматична трансмисия.
8-степенна автоматична трансмисия: в съответствие с тенденциите на пазара, 2.2-литровият дизелов двигател се предлага с нова 8-степенна трансмисия, която се характеризира с близки предавателни числа в широк диапазон на оборотите и с която се подобряват поведението, ефективността и прецизността на управлението на автомобила.Освен това, използването на електромагнитна маслена помпа позволява плавно потегляне след спиране на двигателя и използване на функцията "Stop & Go" - автоматично гасене на двигателя при спиране на автомобила", благодарение на която се намалява разходът на гориво.
В зависимост от конкретния пазар и модел, Eclipse Cross с 1.5-литров бензинов двигател ще се предлага и с 6-степенна механична трансмисия.
Три SUV-а от едно поколение - Първа фаза
Позиционирайки автомобилите на Mitsubishi Motors отново там, където те наистина принадлежат, MMC превръща своето продуктово пътешествие след 80-годишна 4WD история (която започва през 1936 г. с 4WD торпедото PX33), почти 40-годишен експертен опит със SUV-тата (след първия Pajero от 1982 г.) и почти 30 години прилагане на технологията All-Wheel-Control (след първия Galant VR4 Dynamic Four от 1987 г.) в ценни активи за бъдещето.
В този смисъл Eclipse Cross ще е допълнение към съществуващата съвкупност от модели, непосредствено до ASX и Outlander, но с различна пътна карта: SUV, подобен на купе, който се отличава с ефектен дизайн, прецизна японска изработка, отлична динамика при шофиране, компактна конструкция и иновативна функционалност, и ще разшири пазара на Mitsubishi Motors към съвсем нови клиенти...
... в постоянно разрастващ се глобален пазар на SUV-та - около 25% от глобалния пазар, в който категорията "Компактен SUV" бележи най-голям растеж.
... в бързо развиващия се нов сегмент на SUV-купетата, в който Mitsubishi Motors навлезе най-напред с концептуалния модел XR PHEV 2013.