Това е Infiniti Project Black S, вдъхновен от Ф1
Project Black S на INFINITI проучва потенциала за ново високодинамично ниво на оборудване на INFINITI, включващо уникална за пътищата технология, вдъхновена от Формула 1. Предлагайки радикална нова интерпретация на INFINITI Q60 купе, Project Black S включва отличителен, аеродинамично оптимизиран нов дизайн. Той също така загатва за това как хибриден силов агрегат с двойно задвижване - разработен в тясно сътрудничество с Ф1 - може значително да подобри показателите и динамиката на серийния автомобил INFINITI.
Доказал се във Формула 1, хибридният силов двигател, който е проучван чрез Project Black S, все още не съществува в настоящите пътнически автомобили. Той включва система за възстановяване на енергията (ERS), която събира и използва възстановената електрическа мощност за увеличаване на силата и въртящия момент.
Новото ниво на оборудване Black S, представено от новия концептуален автомобил, може да представлява максималната динамика и възможности, предлагани от INFINITI, като надвишава наскоро обновените гами модели на компанията Red S и Silver S. INFINITI вярва, че има потенциал за версия Black S, която предлага прогресивни нива на усъвършенстване на продукта - включително по-висока мощност и въртящ момент от иновативните двигатели, нови или подобрени системи на окачване и уникални елементи на дизайна. Дебютът ще е на Международния автомобилен салон в Женева.
„INFINITI е производител на премиум автомобили в Renault-Nissan Alliance и технически партньор на екипа Renault Sport Formula One. Затова беше естествено да се обединим, за да проучим възможността да предложим иновативни високодинамични хибридни технологии на клиентите си." Роланд Крюгер, Президент на INFINITI
Project Black S е съвместен проект на INFINITI и партньора им от Renault-Nissan Alliance, екипа Renault Sport Formula One, който ознаменува взаимоотношенията помежду им.
След пет години като спонсор на Формула 1, INFINITI стана технически партньор през 2016 г. Черпейки от експертния опит, натрупан с разработването на хибридни технологии през годините, компанията подпомогна екипа на Renault Sport при разработването на хибриден силов двигател с двойно задвижване и система за възстановяване на енергията (ERS), като допринесе с познанията си в хибридните технологии и допълнителните инженерни ресурси.
Това техническо сътрудничество позволи на INFINITI да проучи потенциала за ERS система за шофиране по пътната мрежа, вдъхновена от Формула 1 - първа по рода си при серийните автомобили. Системата за възстановяване на енергията може да събира кинетична и топлинна енергия, допринасяйки за 25% увеличение на мощността на новия 3,0-литров двигател V6 twin-turbo на INFINITI. Това става чрез използването на два типа задвижващи блока (MGU) и акумулаторен пакет за събиране, съхранение и рециклиране на електрическа енергия. Въпреки че се е доказал във Формула 1, нито един сериен автомобил днес няма MGU-Н за събиране на топлинна енергия от отработените газове.
Енергията, събирана от всеки MGU, се съхранява в литиево-йонни батерии с бързо разреждане, като възстановената електрическа мощност се използва за по-бързо въртене на коляновия вал и турбинните лопатки на турбокомпресора. Сериен автомобил с тази технология може да се възползва от повече мощност и въртящ момент и от мигновено ускорение без забавяне. Инженерите на силови агрегати на INFINITI са изчислили, че хибридната система ERS може да допринесе за приблизително 25% подобрение в максималната мощност.
INFINITI вярва, че спортното купе Q60 може да предостави идеалната платформа за хибриден двигател с двойно задвижване, а концептуалният автомобил, представен в Женева, включва редица допълнителни модификации за реализиране на максималната динамика. Те включват нова високоефективна титаниева двойна изпускателна система, която увеличава максимално ефективността на въздушния поток през двигателя.
Project Black S също така предполага, че могат да се използват олекотени 21-инчови джанти и по-широки гуми за по-добро сцепление, като същевременно загатва за програма за редуциране на теглото с цел пълно компенсиране на теглото на хибридната система. Серийният автомобил Black S може също така да се възползва от допълнителна настройка и модификация на шасито и окачването.
Естетика на дизайна, вдъхновена от динамиката
- Project Black S ще спомогне за оценяването на потенциалния интерес към нивото на оборудване Black S
- Широката употреба на карбонови влакна подпомага аеродинамиката и позволява естетика, вдъхновена от моторните спортове с полезно намаляване на теглото
Нивото на оборудване Black S, за което намеква Project Black S, изразява желанието на INFINITI да реализира по-високи нива на динамика и ангажираност на водача. Стоящи над наскоро усъвършенстваните гами Red S и Silver S, моделите Black S могат да разширят това, което настоящата гама на INFINITI предлага на водачите, с по-висока динамика, разработване на силови агрегати, модифицирани настройки на шасито и редица елементи на дизайна, вдъхновени от динамиката. Въвеждането на спецификация Black S би утвърдило репутацията на INFINITI на производител на премиум автомобили, които клиентите обичат да шофират.
Project Black S загатва за по-агресивно и по-динамично предложение от INFINITI. Работата по дизайна е ръководена от лондонското студио на INFINITI в Падингтън, заедно със Световния център по дизайн на INFINITI в Япония. Дизайнерският екип в Падингтън е създал интерпретация на спортното купе Q60 с идеята за хибридна динамика с двойно задвижване, вдъхновена от Формула 1.
Концептуалният автомобил е в матово сиво и черно. Покритието от черен гланц заменя хрома при стандартния автомобил, който обгражда предната решетка с двойни арки и подчертава изрязаната като полумесец колона С.
Широката употреба на карбонови влакна издига концепцията на Project Black S над други нива на оборудване на INFINITI като истинското въплъщение на автомобил за водача, черпещо вдъхновение от участието на Марката в моторните спортове. Намекваща за динамичния потенциал на модела Black S, употребата на карбонови влакна позволява на INFINITI да извае тънки, подобни на остриета, форми на дизайна, които не биха били възможни с традиционните материали като метал и фибростъкло. Докато органичната и артистична естетика на дизайна на Q60 се запазва, употребата на карбонови влакна прибавя по-технически елемент. Този композитен материал е не само по-адаптивен, но и изключително здрав; компонентите от карбонови влакна могат да се използват за балансиране на аеродинамичната ефективност и високата сила на притискане.
Големият преден сплитър, задният дифузьор, калниците и страничните прагове са изработени от карбонови влакна, за да намалят максимално теглото и да увеличат силата на притискане, докато ултра тънки аеро „остриета" на страничните прагове пред задните колела канализират въздуха около долната част на каросерията на автомобила. Голямо фиксирано задно крило - също изработено от карбонови влакна - стои гордо на капака на багажника и увеличава силата на притискане при висока скорост.
Дълбокото щанцоване от производствения процес на Q60 позволява на Project Black S да запази дълбоките вдлъбнатини и плавни линии на спортното купе. За концептуалния автомобил дизайнерите на INFINITI са направили редица промени, за да създадат по-дързък, дори агресивен, дизайн.
Уголемените въздухозаборници в предната част на автомобила са по-ефективни в насочването на охлаждащ въздух към двигателния отсек и спирачките, а новите въздушни отвори на предния капак отвеждат топлината. Отзад каросерията е оформена така, че да позволява на циркулиращия въздух да се отвежда възможно най-бързо и ефективно с помощта на вертикални крила и голямото задно крило за максимална сила на притискане и стабилност при висока скорост.
21-инчовите ковани алуминиеви джанти - подчертани от удължени арки - са по-големи, по-широки и по-леки от джантите на стандартния Q60, допринасяйки за динамичния имидж на концептуалния автомобил, като същевременно намаляват необресорената маса и ротационната инерция при всеки завой.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg