"Баварската мечка" – тест на BMW X5 M50d

Звяр с брутална динамика, генерирана чрез минимален разход по изключително ефективен начин, добра проходимост и стабилност по завоите, подобно на спортните седани на компанията, достатъчен простор, изобилие от лукс и функционалност в купето, превръщащи времето за пътувания в приятно приключение – запознайте се с BMW X5 M50d – съвършеното оръжие на баварската компания. Осанката на голямата баварска мечка те кара да мислиш, че има три сърца. Всъщност, както всички от рода й, в нея бие едно, но какво! Три всъщност са турбокомпресорите, работещи за най-доброто възможно представяне на дизеловия шестцилиндров редови звяр, който, когато се разяри, достига до 381 конски сили и 740 Нм въртящ момент. При тази комбинация познатият като "турбо дупка" израз не съществува и обратно на приетото – мощността се разгръща високо в оборотите, нетипично за дизелов двигател. Гласът на Баварската мечка също няма нищо общо с типичния за дизелите звук и е по-близо до воя на бензиновите си събратя.Когато преследва плячката, 2.3-тонният M50d спринтира до 100 км/ч за 5.3 секунди и в същото време се нуждае от енергия, равняваща се на около едва девет литра гориво, за да измине разстояние от 100 км по горите. Баварската мечка ловува с динамиката на основните си конкуренти, разполагащи с много по-големи двигатели, без изобщо да се задъхва. Както споменахме, BMW X5 M50d диша през три турбокомпресора, за да извлече от 3-литровия си дизелов двигател колкото Porsche успяват от техния, един път и половина по-голям V8 с 4.4-литра работен обем и  два турбокомпресора в Cayenne Diesel S. Разликата между двете породи идва от енергията, която трябва да изгорят, за да ловуват. По официални данни M50d се нуждае от 6.6 литра, а Cayenne Diesel S от 8.2 литра, за да измине същото разстояние от 100 км в смесен режим на работа. В реалния живот разходът и на двата модела е по-висок, както споменахме по-горе, но разликата при еднаква динамика и тегло на двата модела си остава в полза на M50d.Тук е моментът да уточним, че M50d не е типичният М-модел, какъвто е Х5М с неговите 575 кс от бензинов V8 с два турбокомпресора. Въпреки това по окачването, двигателя, спирачната система и др. са работили инженерите от M GmbH подразделението, но концепцията е на M Performance програмата на BMW. Тя цели да доставя на клиентите най-добрата симбиоза от максимално представяне, ефективност, лукс и комфорт на по-добра цена.  Окачване Адаптивното М окачване на Х5 M50d е настроено специално за модела след хиляди часове в обикаляне по завоите на легендарната писта "Нюрбургринг", също и по алпийски, пресечени терени, градски и други пътища. Това е довело до промени в динамичния контрол на амортисьорите и въздушното окачване на задния мост, които са адаптирани за доста по-спортно поведение, и това най-силно влияе в режим Sport и Sport+. Зад волана на Х5 M50d е напълно възможно да започнеш да се чувстваш сякаш си преборил физиката, защото изисква време да свикнеш с липсата на накланяне по острите планински завои на 2.3-тонния M50d. За да се стигне до това, част от комфорта на возене е загубен, но жертвата си е струвала. Повече сцепление: BMW xDrive За Х5 M50d от M GmbH са подготвили различно поведение на xDrive задвижването на четирите колела. Системата изпраща повече въртящ момент към задните и това също прави усещането зад волана по-близо да някой от M Performance седаните от гамата на BMW, отколкото като за голям и тежък SUV. ТрансмисияАвтоматичната 8-степенна скоростна кутия също е фино настроена, за да може да изстиска пълния потенциал на двигателя в M50d. Предавките могат да се превключват чрез лостчетата зад волана, като управлението на трансмисията предлага и Launch Control, който осигурява оптимално ускорение всеки път независимо от условията.  

Технически характеристики:

BMW X5 M50d

Размери

Дължина, мм: 4909

Широчина, мм: 1989

Височина, мм: 1702

Междуосие база, мм: 2933

Тегло, кг: 2260

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, 3 турбокомпресора

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 381 при 4000-4400

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 740 при 2000-3000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5.3

Среден разход, л/100 км: 6.6

Вредни емисии СО2, г/км: 173

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 168 200

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти