Гледай на живо

Очаквайте в 16:00: Младите надежди на ЦСКА - София се подготвят за реванша с Генк

"Баварската мечка" – тест на BMW X5 M50d

"Баварската мечка" – тест на BMW X5 M50d

Звяр с брутална динамика, генерирана чрез минимален разход по изключително ефективен начин, добра проходимост и стабилност по завоите, подобно на спортните седани на компанията, достатъчен простор, изобилие от лукс и функционалност в купето, превръщащи времето за пътувания в приятно приключение – запознайте се с BMW X5 M50d – съвършеното оръжие на баварската компания.

Осанката на голямата баварска мечка те кара да мислиш, че има три сърца. Всъщност, както всички от рода й, в нея бие едно, но какво! Три всъщност са турбокомпресорите, работещи за най-доброто възможно представяне на дизеловия шестцилиндров редови звяр, който, когато се разяри, достига до 381 конски сили и 740 Нм въртящ момент. При тази комбинация познатият като "турбо дупка" израз не съществува и обратно на приетото – мощността се разгръща високо в оборотите, нетипично за дизелов двигател. Гласът на Баварската мечка също няма нищо общо с типичния за дизелите звук и е по-близо до воя на бензиновите си събратя.

Когато преследва плячката, 2.3-тонният M50d спринтира до 100 км/ч за 5.3 секунди и в същото време се нуждае от енергия, равняваща се на около едва девет литра гориво, за да измине разстояние от 100 км по горите. Баварската мечка ловува с динамиката на основните си конкуренти, разполагащи с много по-големи двигатели, без изобщо да се задъхва. Както споменахме, BMW X5 M50d диша през три турбокомпресора, за да извлече от 3-литровия си дизелов двигател колкото Porsche успяват от техния, един път и половина по-голям V8 с 4.4-литра работен обем и  два турбокомпресора в Cayenne Diesel S.

"Баварската мечка" BMW X5 M50d 

Разликата между двете породи идва от енергията, която трябва да изгорят, за да ловуват. По официални данни M50d се нуждае от 6.6 литра, а Cayenne Diesel S от 8.2 литра, за да измине същото разстояние от 100 км в смесен режим на работа. В реалния живот разходът и на двата модела е по-висок, както споменахме по-горе, но разликата при еднаква динамика и тегло на двата модела си остава в полза на M50d.

Тук е моментът да уточним, че M50d не е типичният М-модел, какъвто е Х5М с неговите 575 кс от бензинов V8 с два турбокомпресора. Въпреки това по окачването, двигателя, спирачната система и др. са работили инженерите от M GmbH подразделението, но концепцията е на M Performance програмата на BMW. Тя цели да доставя на клиентите най-добрата симбиоза от максимално представяне, ефективност, лукс и комфорт на по-добра цена.

"Баварската мечка" BMW X5 M50d 

Окачване

Адаптивното М окачване на Х5 M50d е настроено специално за модела след хиляди часове в обикаляне по завоите на легендарната писта "Нюрбургринг", също и по алпийски, пресечени терени, градски и други пътища. Това е довело до промени в динамичния контрол на амортисьорите и въздушното окачване на задния мост, които са адаптирани за доста по-спортно поведение, и това най-силно влияе в режим Sport и Sport+. Зад волана на Х5 M50d е напълно възможно да започнеш да се чувстваш сякаш си преборил физиката, защото изисква време да свикнеш с липсата на накланяне по острите планински завои на 2.3-тонния M50d. За да се стигне до това, част от комфорта на возене е загубен, но жертвата си е струвала.

Повече сцепление: BMW xDrive

За Х5 M50d от M GmbH са подготвили различно поведение на xDrive задвижването на четирите колела. Системата изпраща повече въртящ момент към задните и това също прави усещането зад волана по-близо да някой от M Performance седаните от гамата на BMW, отколкото като за голям и тежък SUV.

Трансмисия

Автоматичната 8-степенна скоростна кутия също е фино настроена, за да може да изстиска пълния потенциал на двигателя в M50d. Предавките могат да се превключват чрез лостчетата зад волана, като управлението на трансмисията предлага и Launch Control, който осигурява оптимално ускорение всеки път независимо от условията.

"Баварската мечка" BMW X5 M50d 

Технически характеристики:

BMW X5 M50d

Размери

Дължина, мм: 4909

Широчина, мм: 1989

Височина, мм: 1702

Междуосие база, мм: 2933

Тегло, кг: 2260

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, 3 турбокомпресора

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 381 при 4000-4400

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 740 при 2000-3000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5.3

Среден разход, л/100 км: 6.6

Вредни емисии СО2, г/км: 173

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 168 200

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички