Volvo Trucks тества концептуален хибриден камион за превози на дълги разстояния
Хибридна силова линия e ключово подобрение, което Volvo Trucks интегрира в концептуалния си модел Volvo Concept Truck. Машината бе показана за първи път през май 2016 г., но днес разработката и усъвършенстването на автомобила са напреднали още повече. Хибридният двигател се комбинира с оптимизирана аеродинамика, намаляването на съпротивлението при търкаляне и на теглото. Той е един от първите по рода си при тежкотоварните автомобили за превози на дълги разстояния.
"Искаме да сме в челните позиции в разработването на товарни електромобили. Нашата цел е постоянно да намаляваме нивата на разход на гориво и вредни емисии.", казва Клаас Нилсон, Главен изпълнителен директор на Volvo Trucks. „Общественият интерес към възобновяеми енергийни източници ни кара да вярваме, че през следващите години електрозадвижването и хибридната технология ще стават все по-важни. Силовата линия в нашия концептуален камион е разработена, така че да подобри транспортната ефективност. Така трупаме опит, който ще ни помогне да предложим на транспортния бизнес решение за устойчиво развитие.", допълни той.
Хибридната силова линия работи като възстановява енергия при спускане по наклон, по-голям от 1% или при спиране. Възстановената енергия се съхранява в акумулаторите на автомобила и се използва, когато той се движи в електрически режим по равни пътища или малки наклони. Специално за хибридната силова линия е разработена усъвършенствана версия на системата в помощ на водача I-See на Volvo Trucks. Тя анализира топографията на пътя отпред, прави изчисления и предлага най-икономичния и ефективен избор между дизеловия двигател и електромотора, както и оптималното време за използване на възстановената енергия.
При обичайния курс за превоз на дълго разстояние се очаква, че хибридната силова линия ще позволи двигателят да остане изключен през до 30 % от времето за шофиране. Това ще спести между 5 и 10% гориво, в зависимост от типа на камиона или спецификацията и цикъла му на шофиране. Освен това предлага възможност за шофиране в изцяло електрически режим на разстояние до 10 км. Така автомобилът работи с нулеви емисии и нисък шум.
"Днес превозите на дълги разстояния имат основен дял в разхода на енергия в транспортния сектор. Използването на хибридна технология може да доведе до значителни оптимизации и да предложи отговорно решение към околната среда", казва Ларс Мартенсон, Директор Околна среда и иновации във Volvo Trucks.
"Volvo Concept Truck е нашата платформа за тестване на нови технологии за увеличаване на транспортната ефективност", казва Аке Отцен, Главен мениджър Проекти, Volvo Trucks. „Някои от тези разработки вече са внедрени в нашите товарни автомобили, а за други това предстои в близко бъдеще. Хибридната силова линия е базирана отчасти на нашите познания и опит, натрупани при хибридните и електрическите автобуси на Volvo Buses.", уточнява той.
Факти: Volvo Concept Truck- Volvo Concept Truck е разработен като част на двустранен изследователски проект на Шведската енергийна агенция Energimyndigheten и Министерство на енергетиката на САЩ.
- Беше разработен и концептуален товарен автомобил по проекта SuperTruck на Министерството на енергетиката в САЩ.
Факти: Електрическа хибридна силова линия- Възстановява енергията при спускане по наклон, по-голям от 1% или при спиране. Възстановената енергия се съхранява в акумулаторите на автомобила и се използва, когато той се движи в електрически режим по равни пътища или малки наклони.
- Специално за хибридната силова линия е разработена усъвършенствана версия на системата в помощ на водача I-See на Volvo Trucks. Тя анализира топографията на пътя отпред, като използва информация от GPS и електронната карта. Посредством усъвършенстван алгоритъм, на базата на височината на пътя и очакваната скорост, системата изчислява най-икономичното и ефективно използване на дизеловия двигател и електромотора, както и оптималното време за използване на възстановената енергия.
- При обичаен курс за превоз на дълго разстояние се очаква хибридната силова линия дава възможност двигателят да остане изключен за до 30% от времето за шофиране. Това ще спести между 5 и 10% гориво, в зависимост от автомобила и цикъла му на шофиране.
Спецификации: Volvo Concept TruckМодел на товарния автомобил: Volvo FHДвигател: Volvo D13 Euro 6 степен C