Ожие пое лидерството на рали Монте Карло след повреда при Нювил

Себастиен Ожие пое лидерството на рали Монте Карло ден преди финала с общо време 3:24.10 секунди, след като Тиери Нювил получи повреда в задното окачване на автомобила си. Белгиецът имаше преднина от повече от минута спрямо Ожие, но нещата се объркаха за секунди и на първите две места се наредиха французина и съотборникът му с Ford Fiesta От Танак, който изостава с 47.1 секунди.

Нювил пък изгуби 32 минути от днешния ден и във временното класиране е 15-и, но все още има шанс за добро класиране, ако запише точки на последния специален етап утре.

"Карах бавно и при излизането от ляв завой задната част на колата поднесе и ударих нещо", бяха думите на белгиецът.

Драмата с Нювил дава шанс и на завърналите се след 18-годишно отсъствие в Световния рали шампионат Toyota да се качат на подиума благодарение на Яри-Мати Латвала. Вторият автомобил Hyundai, управляван от Дани Сордо, излезе от пътя заради внезапна повреда във волана, а пилотът напусна колата, накуцвайки. Това остави Сордо зад Крейг Брийн със Citroen, на когото радио станцията беше счупена, и нямаше възможност да получи информация от екипа си. По време на кратката почивка през деня проблемът му бе отстранен, а Сордо успя да навакса част от изоставането си.

Елфин Еванс е шести с три от пет спечелени етапа днес с Ford Fiesta. Андреас Микелсен с Skoda, които честват 40-годишен юбилей от легендарна победа в Монте Карло, е на седмо място, но остава лидер във WRC2.

Въпреки катастрофите си вчера Юхо Ханинен с Toyota и Крис Мийк със Citroen не се отказаха от участието си на рали Монте Карло с желанието си да натрупат повече опит в новите автомобили при състезателни условия. Въпреки това Мийк претърпя още една катастрофа днес и рали Монте Карло приключи за него, тъй като до края на състезанието екипите нямат право на помощ от механиците си.

От отбора на Ожие и Танак заявиха, че няма да им бъдат давани отборни заповеди и двамата пилоти са оставени да се състезават помежду си.

Утрешният ден съдържа 53.72-километрова състезателна отсечка. Според новите правила най-бързите петима състезатели ще си разделят точки от последния специален етап, като най-бавният от тях ще вземе 1 точка, а най-бързият - 5.

Снимки: WRC

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти