Ожие пое лидерството на рали Монте Карло след повреда при Нювил

Ожие пое лидерството на рали Монте Карло след повреда при Нювил

Себастиен Ожие пое лидерството на рали Монте Карло ден преди финала с общо време 3:24.10 секунди, след като Тиери Нювил получи повреда в задното окачване на автомобила си. Белгиецът имаше преднина от повече от минута спрямо Ожие, но нещата се объркаха за секунди и на първите две места се наредиха французина и съотборникът му с Ford Fiesta От Танак, който изостава с 47.1 секунди.

Нювил пък изгуби 32 минути от днешния ден и във временното класиране е 15-и, но все още има шанс за добро класиране, ако запише точки на последния специален етап утре.

"Карах бавно и при излизането от ляв завой задната част на колата поднесе и ударих нещо", бяха думите на белгиецът.

Драмата с Нювил дава шанс и на завърналите се след 18-годишно отсъствие в Световния рали шампионат Toyota да се качат на подиума благодарение на Яри-Мати Латвала. Вторият автомобил Hyundai, управляван от Дани Сордо, излезе от пътя заради внезапна повреда във волана, а пилотът напусна колата, накуцвайки. Това остави Сордо зад Крейг Брийн със Citroen, на когото радио станцията беше счупена, и нямаше възможност да получи информация от екипа си. По време на кратката почивка през деня проблемът му бе отстранен, а Сордо успя да навакса част от изоставането си.

Елфин Еванс е шести с три от пет спечелени етапа днес с Ford Fiesta. Андреас Микелсен с Skoda, които честват 40-годишен юбилей от легендарна победа в Монте Карло, е на седмо място, но остава лидер във WRC2.

Въпреки катастрофите си вчера Юхо Ханинен с Toyota и Крис Мийк със Citroen не се отказаха от участието си на рали Монте Карло с желанието си да натрупат повече опит в новите автомобили при състезателни условия. Въпреки това Мийк претърпя още една катастрофа днес и рали Монте Карло приключи за него, тъй като до края на състезанието екипите нямат право на помощ от механиците си.

От отбора на Ожие и Танак заявиха, че няма да им бъдат давани отборни заповеди и двамата пилоти са оставени да се състезават помежду си.

Утрешният ден съдържа 53.72-километрова състезателна отсечка. Според новите правила най-бързите петима състезатели ще си разделят точки от последния специален етап, като най-бавният от тях ще вземе 1 точка, а най-бързият - 5.

Снимки: WRC

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти