Mercedes-AMG отбелязва 50-годишнината си със специален модел

През 2017 година Mercedes-AMG отбелязва своята 50-годишнина и по този повод поделението на марката ще представи още един член на семейство AMG GT. Това е новият Mercedes-AMG GT C.

Позициониран между AMG GT S и AMG GT R, новият модел първоначално ще се предлага само като "Edition 50". Освен него, Mercedes-AMG са се погрижили и са за AMG GT и GT S.

"С новия AMG GT C нашето портфолио вече ще съдържа шест модела плюс AMG GT3 клиентската спортна кола. Така за по-малко от три години разработихме втора кола напълно самостоятелно и така разширихме семейството си. Ще отбележим 50-годишнината си с ексклузивен Edition 50 модел на новия AMG GT C купе. Освен това използваме повода да подобрим MG GT и AMG GT S както визуално, така и технически", заяви председателят на борда на директорите в Mercedes-AMG GmbH.

 

Новите модели ще се отличават с AMG Panamericana предна решетка, която вече ще споделят всички AMG GT модели. Новата предна престилка пък подчертава ширината на колата и я прави да стъпва по-добре на земята, а големите външни отвори за въздух гарантират охлаждане на двигателя. Освен това имат системата "AIRPANEL active air management" - вертикалните ламели в долната част на предната престилка се отварят и затварят от електромотор за около секунда, за да осигурят необходимото охлаждане. Когато няма нужда от това, ламелите са затворени, което намалява драга и въздухът е насочен под колата. Когато има, те се отварят и веднага влиза студен въздух.

Освен под тялото, промени има и по двигателя – 4.0 литровият V8 битурбо мотор в AMG GT вече е с 476 кс (с 14 кс по-мощен отпреди). Освен това разполага и с 30 Нм повече – 660 Нм въртящ момент. Същите данни ще важат и за GT Roadster, когато излезе на пазара. В GT S мощността се увеличава с 12 кс и достига 522 кс и 670 Нм. AMG GT C и двата варианта на купето пък има 557 кс и 680 Нм. Върховият модел, AMG GT R, получава 585 кс и 700 Нм.

 

На заем от моторните спортове AMG GT семейството получава спортно окачване с носачи, накрайници и шенкели от подсилен алуминий. В GT C спортното окачване "AMG RIDE CONTROL" е комбинирано с адаптивни амортисьори, които се контролират електронно на всяко колело в зависимост от ситуацията, пътните условия и скоростта.

Стандартно Mercedes-AMG GT C идва със система за активно завиване на задните колела,а опционален е пакетът "AMG DYNAMIC PLUS". В завой при скорост до 100 км/ч задните колела са в посока, сочеща обратно на предните, но се прмине, системата насочва задните колела в една и съща с предните, което подобрява значително поведението. Стандартен е и диференциалът на задните колела с ограничено приплъзване.

 

Специалната "Edition 50" ще се предлага в два цвята – графитено сиво и кашмирено бяло. Ще има акценти от черен хром по страничните престилки, предния сплитер, въздушните отвори на предната решетка и на още няколко места. В интериора преобладава черното и сребристото, nappa кожа с контрастиращи шевове, а AMG Performance воланът облечен в "DINAMICA" микрофибър. Освен това идва стандартно с пакет "AMG Interior Night".

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти