Прототипът на Honda Civic Type R направи своя дебют в Токио

Прототипът на Honda Civic Type R отбеляза азиатската си премиера по време на автомобилния салон в Токио. Прототипът показва как ще изглежда следващото поколение на великолепния спортен модел, чиято серийна версия ще бъде представена официално тази година.

Премиерата на прототипа Civic Type R в Токио съвпадна с официалното изявление от страна на Honda, че продажбите в Япония на Civic седан и произведените в Европа версии хечбек и Type R започват от лятото на 2017 г. Докато седанът ще излиза от заводите на в Сайтама, Япония, производството на хечбека с пет врати и спортния Type R ще се случва в Суиндън, Великобритания.

За първи път името на Civic като модел се появява през 1972 г. Оттогова до днес от него са произведени приблизително 24 млн. екземпляра в световен мащаб. Новото поколение на Civic Type R е проектирано по същата развойна програма, както и останалите членове на фамилията Civic и производството му ще започне официално по-късно тази година. Спортната версия ще бъде предлагана на всички световни пазари, включително и САЩ, и това ще бъде първата Honda с червената емблема Type R, официално продавана в Северна Америка. Предишното поколение на модела се предлагаше в Япония, но само в скромна серия. От тази година продажбите на високоскоростния модел в страната на изгряващото слънце няма да бъдат в ограничен тираж.

Прототипът Type R е с по-мускулеста каросерия от хечбека Civic, а някои допълненителни промени промени по нея допринасят за по-добрата аеродинамика. Легендарната червена "H" емблема на Honda, която краси всички модели от гамата Type R, е разположена над нови въздушни отвори в "носа" на автомобила.

 

Агресивната предна броня продължава в крилообразен карбонов сплитер със спортно червена линия за акцент, която опасва цялата каросерия. Допълнителни канали визуално увеличават широчината на бронята, а диамантена мрежа покрива изваяните въздухозаборници. Карбонови странични престилки вървят по дължина между 20-инчовите черни лети джанти.

Внушителен карбонов дифузер минава под по-широката задна броня, която обрамчва трите напълно функционални ауспуха с чифт допълнителни насочващи накрайници от всяка страна. Централният ауспух е с по-малък диаметър и е изпълнен в ярък червен металик. Уникалните ръбове по задната линия на покрива сочат към впечатляващото внушително задно крило.

На щанда на Honda в експоцентъра в Makuhari Messe в перфектура Чиба е изложено пълното многообразие от автомобили и мотоциклети, както редица състезателни автомобили Honda от световете на Формула 1, MotoGP и SUPER GT.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти