(АРХИВ) България в надпревара с Малта за най-срамното първо място
Официално стартира националната кампания „Пътят до Малта“, инициирана от най-голямата верига спортни магазини в страната, Decathlon България. От “центъра на вселената“, както старозагорци наричат града си, с огромен интерес бе поставено началото на спортната надпревара между България и Малта за най-срамното първо място в Европа. Целта на националната кауза „Пътят до Малта“ е бъдат въвлечени максимално много хора от цялата страна, като по този начин с общи усилия не само се докаже, че България спортува, но и да бъде популяризирана идеята, че в страната ни спортът по-достъпен за всички.Знаете ли, че България заема едно първо място? Винаги е повод за гордост, когато наши сънародници спечелят първо място на някой международен форум. Било то спорт, научни постижения или на друго поприще, винаги се радваме и сме в готовност да отпразнуваме родните постижения. Има едно първо място обаче, за което не се говори.По официални данни на Еврокомисията българите заемат първо място в Европа като най-малко спортуващата нация. На въпроса „Колко често се занимавате със спорт?“ 78% от населението на България е отговорило с „никога“. Това ни поставя директно на първото място в Европа като най-незаинтересованата от спорт нация, малко пред второто място на Малта, която е със 75%. Ето защо, шеговитият подход на кампанията цели с помощта на специално разработени „умни“ пътеки за ходене буквално да извървим пеш разстоянието до Малта, като целта е символично да занесем златния медал на малтийците, детронирайки страната ни от най-срамното първо място в Европа.В надпреварата може да се включи всеки, а механиката е лесна. Всичко, което трябва да направите, е да намерите някоя от „умните“ пътеки за ходене в централните градски части или на територията на магазини Decathlon в Стара Загора, София, Варна или Пловдив. Качвате се, ходите и всяка ваша измината стъпка ще се добавя в реално време към изминатото до момента разстояние по „Пътят до Малта“. Върху специалната интерактивна карта на сайта – roadtomalta.decathlon.bg – всеки би могъл да наблюдава на живо и проследи всенародния прогрес към второто място.Пълната програма на кампанията по градове можете да проследите на специално създадения уебсайт, откъдето имате и възможността да гледате на живо участниците в кампанията. Зрителите ще могат и да мотивират „покорителите на Малта“, използвайки специалните бутони от сайта, които директно се излъчват и на мястото на инсталираната ходеща пътека. След всяко участие Decathlon ще ви изпрати на имейл и специален сертификат, с който ще удостоверите приноса си към каузата, както и изминато от вас разстояние. Всеки желаещ би могъл да популяризира кампанията в социалните мрежи с хаштаг #roadtomalta.Decathlon България, инициатори на идеята, споделиха: “Силно вярваме, че българите не просто се интересуват от спорт, а и практикуват такъв. Искаме да покажем това, като дадем възможност за изява на спортуващите чрез иновативни технологии, позволяващи да проследим точно колко разстояние остава до крайната цел. Така наречените “умни пътеки“ ще следят прогреса по пътя към Малта, като записват приноса на всеки участник. Стартираме каузата не случайно точно в този момент. През идните месеци ще бъде проведено новото проучване в Европа, а българите отново ще бъдат попитани за спортните им навици. Задачата ни е с тази кампания да променим резултатите, провокирайки повече българи да отговорят положително.“Първата локация, където бяха инсталирани умните пътеки, е Стара Загора, след което в периода 17 - 23 октомври и софиянци ще могат да покажат физическа подготовка. Инсталацията ще бъде във Варна в интервала 27 – 30 октомври, както и в Пловдив между 03 – 06 ноември, където ще завърши и националното турне. Повече информация за кампанията може да откриете на интернет страницата и официалното видео.