Хонда променя стратегията си за последните състезания с Макларън
Хонда променя стратегията си относно развитието на двигателя за остатъка от сезона, като ще се фокусира изцяло върху една съществена промяна за Макларън вместо няколко по-малки подобрения. Доставчикът на двигатели се разделя с Макларън след три сезона съвместна работа, като японските инженери ще си партнират догодина с Торо Росо, докато Макларън ще бъде снабдяван със задвижваща единица от Рено.
В желанието си да спасят поне до известна степен сезона на Макларън, Хонда са изградили агресивен план за развитие до края на 2017-а. Именно планираната мащабна промяна ще позволи на Фернандо Алонсо и Стофъл Вандоорн да избегнат част от евентуалните наказания на стартовата решетка, които ги грозяха.
"Една от точките в плана ни е да направим колкото може по-голямо подобрение в двигателя, но да бъде само едно, за да максимизираме резултатите до края на сезона. Предишната ни философия бе свързана и със следващия сезон, тъй като всеки напредък тази година ще се отрази и на следващата. Сега обаче знаем, че тогава няма да работим със Стофъл и Фернандо, което ознавача, че можем да се концентрираме само върху моментните резултати, които Макларън да постигне", коментира шефът на Хонда Хасегава.
Той обаче не даде срок, в който ще бъде представен новият двигател: "Имаме още шест състезания и по план бихме искали да представим още един двигател. Това може да се случи в Малайзия, Япония или САЩ. От тази гледна точка ние ще се опитаме за избегнем наказание на "Сузука", докато в САЩ имаме повече положителни резултати през последните години и е удобно да изтърпим санкциите там. Бихме се радвали да представим подобрението и по-рано - в Малайзия – но не мога да потвърдя дали ще бъдем готови в такъв срок".