Opel Insignia GSi Sports Tourer - спортният комби модел
Изключително динамичен, невероятно прецизен и извънредно мощен, задвижван от новия върхов двигател в гамата - новият спортен комби модел Opel Insignia GSi Sports Tourer разполага с всичко необходимо, за да спечели сърцето не само на водача, но и на цялото му семейство. Не само заради ненадминатото чувство за удоволствие от шофирането, а и заради безкомпромисното отношение към пространството и практичността. Ето това е наистина безкомпромисно!
Новият Insignia GSi Sports Tourer предлага всичко онова, за което мечтаят водачите със спортен дух. Динамичният комби модел вече може да се задвижва и от двигателя, създаден по мярка за флагмана на марката Opel – разполагащият със 154 кВт / 210 к.с. двулитров BiTurbo дизелов агрегат с могъщ въртящ момент от 480 Нм (официален разход на гориво 2.0 BiTurbo според стандарта NEDC (New European Driving Cycle) - градски 8.9 л/100 км, извънградски 6.1 л/100 км, среден 7.3 л/100 км, официални средни емисии на CO2 - 192 г/км). Сред стандартните характеристики и възможности на модела са особено динамично настроеното окачване FlexRide, новаторската система за задвижване на четирите колела с функция torque vectoring, гуми с повишена степен на сцепление и нова осемстепенна автоматична предавателна кутия, която може да се управлява и с планки на волана - почти като в състезателен болид.
Всички тези функции и възможности осигуряват изключително активен стил на шофиране. Дизайнерите на Opel са дарили Insignia GSi Sports Tourer с подчертано спортен външен вид, който съответства напълно на поведението на пътя на новия модел. Големите хромирани отвори за въздух в предната част на автомобила и изчистените форми на задния спойлер недвусмислено показват, че това е флагмански комби модел със спортни амбиции. Интериорът предлага на водача отлична позиция зад спортния облицован с кожа волан в предлаганата по поръчка интегрална спортна седалка, разработена специално от екипа на Opel за версията GSi. Останалите пътници се наслаждават на познатото високо равнище на комфорт в Sports Tourer - с обширно пространство и на втория ред седалки, до 1665 литра обем на багажника и цялостно решение за инфоразвлечения и комуникационна свързаност с Opel IntelliLink и Opel OnStar. Всичко това превръща новия Insignia GSi Sports Tourer в ефективен флагман на марката Opel, който внася повече вълнение и удоволствие във всеки ден на пътя.
Върхов задвижващ агрегат, ходова част и спирачна система - GSi е автентичен атлет до мозъка на костите
Точно както и Insignia GSi Grand Sport, инженерите на марката са прецизирали Insignia GSi Sports Tourer на легендарната Nordschleife of the Nürburgring. Тук в планините Айфел Opel има тестови център за най-динамичните си автомобили. Insignia GSi Sports Tourer е оборудвана с мощен двигател с наистина впечатляващи характеристики - новият двулитров дизелов BiTurbo агрегат използва система с последователно двустепенно турбо пълнене и осигурява максимална мощност 154 кВт/210 к.с. при 4000 об/мин и максимален въртящ момент от 480 Нм при едва 1500 об/мин. GSi Sports Tourer BiTurbo се ускорява от нула до 100 км/ч само за 7,9 секунди и достига максимална скорост 231 км/ч.
Тези, които биха предпочели GSi с модерен и динамичен бензинов турбодвигател, със сигурност ще открият своя фаворит в лицето на двулитровия турбо бензинов арегат със 191 кВт/260 к.с., способен да осигури максимален въртящ момент 400 Нм в диапазона от 2500 до 4000 об/мин (официален разход на гориво 2.0 BiTurbo според стандарта NEDC (New European Driving Cycle) - градски 11,5 л/100 км, извънградски 7,1 л /100 км, среден 8,7 л/100 км, официални средни емисии на CO2 - 199 г/км). Този динамичен потенциал изпраща Insignia GSi Sports Tourer за 7,5 секунди от нула до 100 км/ч и позволява постигане на максимална скорост 245 км/ч.
В основата на максималното удоволствие от шофирането и ефективната динамика на пътя е изцяло новата ходова част на версията GSi – скъсените пружини намаляват клиренса на спортната комби версия с 10 милиметра в сравнение със стандартния Sports Tourer, а специалните спортни амортисьори намаляват излишните колебания на каросерията до абсолютен минимум. Серийната за модела система на окачването FlexRide адаптира работата на амортисьорите и кормилната уредба в рамките на части от секундата. Системата се адаптира оптимално и максимално ефективно към стила на шофиране и калибрирането на педала на газта, както и момента на превключване на осемстепенната автоматична предавателна кутия. В зависимост от избрания режим - Standard, Tour или Sport, настройките на управлението и реакцията на педала на газта са по-меки (Tour) или по-директни и с допълнителна доза агресия в настройките (Sport). Уникален за версията GSi е режимът Competition, който се включва чрез бутона ESP. Двойното натискане позволява на умелите водачи повече свобода и поднасяне в завоите чрез изключване на контрола на сцеплението. А ако човекът зад волана на Insignia GSi наистина иска да има директен и пълен контрол над всичко, той може да превключва предавките на серийната за модела 8-степенна автоматична предавателна кутия ръчно чрез планките на волана.
Уникалната в този автомобилен клас система за двойно предаване Twinster с функция torque vectoring се съчетава идеално със спортната ходова част на модела. Системата с двоен съединител заменя конвенционалния диференцил на задния мост и осигурява по-прецизно индивидуално предаване на мощността към всяко от колелата. На практика това означава, че Insignia GSi Sports Tourer следва точно и неотклонно линията, зададена от водача и практически елиминира напълно тенденцията към недозавиване, при която предните колела теглят по допирателната на завоя и могат да предизвикат напускане на лентата за движение.
За да доставят изобилната мощ на задвижващия тракт в условия на оптимален контакт с пътя, инженерите на марката са оборудвали Insignia GSi Sports Tourer с гуми Michelin Pilot Sport 4 S с изключително високо ниво на сцепление, монтирани на големи 20-цолови колела. За превъзходното спиране при високи скорости се грижат мощни спирачки Brembo с четирибутални спирачни апарати и дискове с диаметър 345 милиметра. Всичко това, заедно със познатата олекотена конструкция на Insignia Sports Tourer осигурява несравнимо директно, спортно поведение на пътя, каквото хората обикновено не очакват от комби моделите.
Агресивен дизайн и впечатляващ комфорт – героят на всекидневието в състезателна форма
Същото важи в пълна степен и за интериора - тук комби версията на GSi съчетава успешно изобилното пространство с типичното за Sports Tourer високо равнище на комфор с характерна състезателна нотка. Това прави Insignia GSi Sports Tourer толкова забавна за пътниците, колкото и за водача, който може да се наслади изцяло в прегръдките на предлаганата по поръчка интегрална седалка, разработена специално от експертите на Opel за версията GSi. Висококачествената спортна седалка със сертификат за одобрение от независимата германска организация от медицински експерти по ортопедия AGR (Aktion Gesunder Rücken e. V. - Инициатива за подобряване здравето на гърба) с висока облегалка и интегрирана опора за глава - с гордо избродирано лого GSi - предлага превъзходна странична опора в бързи завои, както и отличен комфорт при продължително пътуване на дълги разстояния. Всичко това се дължи и на познатата от Sports Tourer и доказала качествата си комбинация от вентилация, отопление, функция за масаж и регулируеми странични опори. Облицованият с кожа и скосен в долната си част спортен волан и алуминиевите педали засилват още повече спортната атмосфера на мястото на водача.
Междуосието на Insignia GSi Sports Tourer от 2 829 милиметра осигурява превъзходно усещане за простор в интериора на новия модел. Това е особено силно изразено на втория ред седалки, където могат да пътуват комфортно трима пътници, а двете външни места се отопляват. Всички на борда на новия модел се радват на върхови инфоразвлекателни възможности и комуникационна свързаност благодарение на най-новото поколение системи IntelliLink, съвместими с Apple CarPlay и Android Auto. Неизменна част от оборудването на модела е и революционната система за персонална комуникация и мобилни услуги Opel OnStar, която вече предлага и допълнителни услуги като резервиране на хотелски стаи и търсене на свободни места за паркиране. Благодарение на 4G LTE WLAN точката за достъп, всички пътуващи в Insignia Sports Tourer могат да разчитат на бърз и лесен достъп до интернет с мобилните си устройства.
Зад привличащият вниманието динамичен външен вид на Insignia GSi Sport Tourer с предни отвори за въздух с хромирани лайстни и хромирани изпускателни тръби, както и впечатляващ заден спойлер за необходимия аеродинамичен натиск върху задния мост се крие един изключително практичен автомобил. Също като това на нормалния му събрат, багажното отделение на спортната версия предлага достоен за еталон полезен обем от 560 до 1665 литра, а допълнително предлаганите разделени и сгъваеми в съотношение 40/20/40 задни седалки дават възможност за изключително гъвкаво конфигуриране на вътрешното пространство. С цел да се улесни максимално товаренето и разтоварването на багажника, сензорно управляваният капак на багажника се отваря и затваря без необходимост от докосване – само с лесно движение на крака под задната броня. Собствениците на Insignia GSi Sports Tourer могат да се възползват и от предимствата на много други водещи технологии – от новаторската матрична система на предните светлини IntelliLux LED® до системата за предупреждение за сблъсък отпред FCA (Forward Collision Alert) с функция за разпознаване на пешеходци и автоматично аварийно спиране АEB (Automatic Emergency Braking). Това прави новaта Insignia GSi Sports Tourer също толкова агресивен и динамичен, колкото и практичен, но преди всичко безопасен и комфортен комби автомобил за цялото семейство.
Дълга 33 години традиция: GSi моделите на Opel
Insignia GSi е продължител на дългата традиция на спортни автомобили Opel с името GSi. Първите раздвижващи кръвта модели на марката са Manta GSi и Kadett GSi (115 к.с. от 1.8-литров двигател) през 1984. Само четири години по-късно, 2.0-литровият DOHC 16-клапанов двигател на Kadett 2.0 GSi 16V осигурява 150 к.с.. Първата Astra е оборудвана също с този двигател и през 1993 г. се появява негова 1.8-литрова 125 к.с. алтернатива с Astra GSi. Името GSi носят и няколко поколения Corsa, започвайки с Corsa A (1988 г.) със 100 к.с., която става най-търсената класическа кола. Последната (засега!) е Corsa D през август 2012 г..