Успешните и неуспешните ротации в MotoGP този сезон
В MotoGP този сезон настъпиха редица ротации в отборите, но най-успешният (може би единствен) е този на Маверик Винялес от Suzuki в Yamaha. Младият испанец записа победа миналата година с първия си конструктор, а с новия тази година оглави за голяма част от времето генералното класиране и продължава да е сред основните претенденти за титлата.
Пилотът, който дойде в Suzuki на негово място обаче, Андреа Яноне, не се справя на ниво и за това си представяне около него валят критики. Италианецът бе в тима на Ducati до миналата година, където в рамките на няколко месеца записа две победи.
Яноне пък бе заместен от Хорхе Лоренсо – дългогодишен съотборник на Валентино Роси, който също не се спрява с мощния италиански мотор на Ducati и не оправда високите очаквания към себе си. Вероятно и за двамата се изисква време на адаптация, но сезонът вече е към своя край, а шефове и фенове искат резултати.
Яноне финишира в едва 10 състезания и заема 16-ата позиция в класирането, като очакванията на Suzuki в началото на сезона бяха с десет места по-нагоре.
"Все още имаме някои проблеми, които сме неспособни да разрешим. Усъвършенствахме се в някои зони, но още ни липсва ефективност при излизането от завоите. Задните гуми често превъртат и съм затруднен с управлението. Каквито и промени в настройките да правим, нивото ни остава същото", сподели Яноне след поредното си отпадане този сезон – на "Силвърстоун".
Съотборникът му Алекс Ринс е дебютант в кралския клас и пропусна пет състезания заради контузия, но представянето му и амбицията, която показва, изглежда, че ще му донесат успех за в бъдеще. През изминалия уикенд той финишира девети, което бе най-доброто му постижение след като се завърна възстановен от травмата си. Шефът на отбора Давиде Бривио описа уикенда за Ринс като "още една голяма стъпка напред".
Освен Винялес, който на моменти засенчва Доктора, успешен "трансфер" може да се нарече и преминаването на Алейш Еспергаро от Suzuki в Aprilia. Успешен – за конструктора – който тази година записва най-силния си сезон, откакто се завърна в кралския клас. Алейш финишира пети в Каталуня, но ненадеждния двигател обаче не му позволи да финишира още поне три пъти в топ 10.