BMW Group обяви следващата стъпка на стратегията си за електрификация
Електрификацията е основен стълб в корпоративната стратегия NUMBER ONE> NEXT на BMW Group като компанията обяви, че всички марки и моделни серии могат да бъдат електрифицирани с напълно електрическо или Plug-in хибридно задвижване, които ще се предлагат като допълнителни опции заедно с двигателите с вътрешно горене. Още електрифицирани модели ще бъдат пуснати на пазара през идните години, а след 2020 г. следващото поколение автомобилни архитектури ще позволи развиването и на други напълно електрически превозни средства.
Миналата седмица BMW Group обяви, че новото, напълно електрическо MINI ще бъде вариант на основния модел - MINI 3 врати. Производството на напълно електрическия модел на MINI стартира през 2019 г. като с това се увеличава изборът при марката между три вида задвижвания: бензинов или дизелов двигател с вътрешно горене, Plug-In хибрид или чист електромотор. Задвижването на напълно електрическото MINI ще бъде дело на заводите на BMW Group в Динголфинг и Ландсхут, центровете по компетентност за електрическа мобилност в мрежата от производствени мощности. След това задвижването ще бъде интегрирано в автомобила в завода на BMW Group в Оксфорд, който е основната производствена локация на модела MINI 3 врати.
Оливер Ципсе, член на Борда на директорите на BMW Group, отговорен за производството, каза: „Заводите Динголфинг и Ландсхут играят главна роля в глобалната ни мрежа от производствени мощности, бидейки световния център по компетентност на компанията за електромобилност. Адаптивната ни производствена система е иновативна и може да реагира бързо на променящите се изисквания на клиентите. При необходимост може да увеличим производството на електрическите компоненти на задвижването бързо и ефективно, успоредно с развиването на пазара.“
Към 2025 г. BMW Group очаква пазарен дял на електрифицираните автомобили между 15 и 25 %. Съществена роля за определяне мащаба на електрификация според пазара ще определят фактори като законови изисквания, системи за стимулиране и инфраструктура за зареждане. За да може да реагира на желанията на клиентите, BMW Group разработи уникална и гъвкава система на производствените си мощности по целия свят. В бъдеще производствената система на BMW ще бъде оформена така, че в производствените структури едновременно ще могат да бъдат произвеждани модели с двигател с вътрешно горене, с Plug-in хибридно или напълно електрическо задвижване.
В момента BMW Group произвежда електрифицирани модели в десет международни производствени мощности. От 2013 г. основните компоненти на електрическото задвижване се доставят от заводите в Динголфинг и Ландсхут. Освен това в Динголфинг се произвеждат и Plug-in хибридните версии на BMW Серия 5 и BMW Серия 7, а от 2021 г. и BMW i NEXT. До днес инвестицията на BMW Group в електрическа мобилност е над 100 000 млн евро в завода в Динголфинг, като инвестициите ще продължават с разширяването на гамата от електрифицирани автомобили.
Продължава електрифицирането на всички марки и продуктови линии
Новото, напълно електрическо MINI е от поредицата електрифицирани модели на марките BMW и MINI през следващите години. През 2018 г. ще бъде представен BMW i8 Roadster като нов член на семейството на BMW i. За 2020 г. BMW Group е обявила напълно електрическо BMW X3, а за 2021 г. - BMW iNEXT.
Днес BMW Group предлага най-широката гама от електрифицирани автомобили в автомобилната индустрия по целия свят със своите девет различни електрифицирани модела: от напълно електрическото BMW i3 до най-новия модел MINI Cooper S E Countryman ALL4*, Plug-in хибриден вариант на MINI Countryman, който се произвежда при VDL Nedcar в Холандия. През 2017 г. BMW Group се ангажира да продаде 100 000 електрифицирани превозни средства, за да може към края на 2017 г. да разполага с 200 000 електрифицирани автомобила по пътищата.
BMW Group се възползва позитивно от ранния си старт по пътя към електрификацията. Пионерската работа на компанията започва още през 2008 г. с първия глобален мащабен тест на MINI E. Опитът от този проект изиграва решаваща роля при последващата разработка на BMW i3 и BMW i8. От своя страна моделите на BMW i проправят пътя към актуалните Plug-in хибридни автомобили на компанията.
*Разход на гориво при тестовия цикъл на ЕС: 2.3 – 2.1 л/100 км, CO2 емисии: 52 - 49 г/км.