Новият двигател на Opel Corsa GSi обещава страхотно удоволствие от шофирането

Когато новият Opel Corsa GSi последва стъпките на Insignia GSi на пазара през това лято, той ще бъде задвижван от впечатляващия с динамиката си 1.4-литров турбодвигател на марката с максимална мощност 110 кВт/150 кс и максимален въртящ момент 220 Нм (разход на гориво в л/100 км – 7,9-7,8 градско, 5,4-5,2 извънградско, 6,3-6,2 средно, средни емисии на CO2 в г/км - 147-143). По този начин "горещият хечбек" на Opel демонстрира изключителна бързина не само при ускорение от място (дисциплината 0-100 км /ч се изпълнва само за 8,9 секунди), но впечатлява и с извънредната еластичност на задвижващия агрегат - устремена към максималната скорост от 207 км/ч, Corsa GSi се нуждае от едва 9.9 секунди, за да ускори от 80 до 120 км/ч на пета предавка. Наред с постигането на изключителна динамика на пътя, "джобната ракета" от Рюселсхайм добавя още един крайъгълен камък в кампанията на Opel за изпълнение на строгия бъдещ стандарт за емисиите Euro 6d-TEMP около 15 месеца преди крайния срок през септември 2019 година.В процеса на конфигуриране на характеристиките на задвижващия агрегат, който осигурява литрова мощност от над 100 кс/л, инженерите на Opel са обърнали специално внимание на подобряването на способността на двигателя да реагира на командите от страна на водача, което се отразява извънредно положително на насладата от шофирането по изпълнени със завои извънградски пътни отсечки. С подкрепата на късите предавки на шестстепенната механична трансмисия, двигателят със система за принудително пълнене впечатлява с изключителна тяга на втора и трета предавка, както и с плоската крива в максимума на въртящия момент между 3000 и 4500 об/мин, създадена като по поръчка за почитателите на емоционалния стил на шофиране.

Corsa GSi е и истинско, неподпрвено въплъщение на прецизността - познатата от версията OPC спортна ходова част и спирачната система с червени апарати осигуряват атлетична прецизност в поведението, изключително поведение на пътя и кратък спирачен път – особено когато се съчетаят с 18-цоловите алуминиеви колела и гумите с повишено сцепление и размер 215/40 R18.

Високите динамични качества на новата Corsa GSi са съчетани и с атлетичния външен вид на модела. Впечатление прави характерният дизайн с големи въздухозаборници, мощни форми на предния капак, отчетлив заден спойлер и прецизно оформени странични прагове.

Погледът отпред разкрива дръзката физиономия на Opel GSi с голяма решетка със структура на пчелна пита и централноразположена емблема Opel Blitz, съчетана с  двете "крила" отстрани. Вниманието няма как да се отклони и от карбоновите корпуси на огледалата за обратно виждане. Едроформатните елементи от дизайна с хромирани пръстени са свързани визуално в хоризонтална линия чрез преминаващите през предната част черни напречни детайли и заедно с черния панел на капака засилват впечатлението за прилепен към пътя състезател. Яркият дизайн е налице и в оформлението на задната част на каросерията. Отчетливият спойлер на ръба на покрива създава допълнителна аеродинамична притискаща сила, а спортният хромиран ауспух се допълва от забележителния дизайн на задната престилка в цвета на купето.

Неподправеното усещане за спортен дух преминава хармонично и в стилистиката на интериора. Водачът на Corsa GSi е настанен на допълнително предлаганата спортна седалка Recaro и държи в ръцете си спортен волан.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти