Да "четеш карта" на мотор със 150 км/ч
Има защо рали Дакар да се смята за най-суровото моторспорт състезание, особено когато става въпрос за мотоциклетистите, изложени сами на коварните условия в пустинята и планината и справящи се сами с объркващата навигация. Последните двама победители на две гуми – от 2016-а и 2017-а – Тоби Прайс и Сам Съндърланд положиха нечовешки усилия, за да се увенчаят с победата. С други думи – те нямат навигатори, на които да се доверят и им остава да дриблират с картата, пясъчните дюни, скалите и всички други предизвикателства със скорост над 100 км/ч.Настоящият победител Съндърланд разкри: "Организаторите са много потайни относно маршрута към хора, които са били вече на рали Дакар. Първата седмица е много трудна. Трябва просто да се избягват големи грешки. През 2015-а спечелих първия етап, във втория водех за по-голямата част от деня, но се загубих 50 км преди финала за два часа. Дехидратирах се и бях много зле. Това бе огромно разочарование за мен".
"Изключително трудно е в началото да разбереш скоростта, която ти е нужна, за да можеш да се ориентираш къде си. Правенето на грешки обаче е начин да се научиш", сподели най-успешната жена на рали Дакар в последните години Лая Санц.