-
Sportal.bg
-
Моторни спортове
-
Един красив Cafe Racer - Honda CB750 от българското ателие Thracian Custom Bikes
Един красив Cafe Racer - Honda CB750 от българското ателие Thracian Custom Bikes
След успеха, който жънат в началото на 60-те години с по-малките си мотоциклети, през пролетта на 1969-а Honda представят CB750. Този модел е построен с опита на японците, натрупан от успешните им състезателни машини, и е предвиден основно за американския пазар. По-голям двигател, който да се изправи срещу Harley-Davidson и Triumph в американски състезания - това била идеята, която се харесала на Соичиро Хонда, защото той знаел, че всяка машина, която се представя добре на пистата, ще го направи и в шоурумите.
Производството започва след година разработка. CB750 получава напречно разположен 4-цилиндров двигател с предни дискови спирачки и разумна цена - все хубави неща, с които дръпва пред конкуренцията, особено британската. Пресата го харесва, някои журналисти го наричат “произведение на изкуството”. Сравнително лесен за поддръжка, с електрически стартер, две огледала и ниско ниво на вибрации. Произвежда се десетилетия наред, а през 2007 година Honda взимат решение да възобновят за Японския пазар и го правят - Honda CB750 Special в цветове, напомнящи на състезателната версия за американските серии. Но да се върнем към оригинала.
През 1982 година Honda представят един CB750 с псевдоним Nighthawk. Той е с 4-тактов двигател с въздушно охлаждане и 5-скоростна ръчна кутия, верига и предни дискове. Ето един такъв: Тази машина попада в ръцете на българското ателие Thracian Custom Bikes и след известно време се превръща в това: Наричат го Primo. Това е първият мотоциклет на Мирослав Вълков и Пламен Николов. Купуват го от Германия в добро техническо състояние и го докарват във Варна, където преживява пълна промяна.
@@@
Thracia Custom Bikes е ателие за мотори, чиято основна цел е създаването на машини без компромиси. Това означава, че всяка машина, излязла от варненската работилница, е получила толкова внимание, колкото е необходимо. Разглобена до съставните си части, тази Honda става Cafe Racer.