Люис Хамилтън влезе в историята с шеста световна титла във Формула 1
Голямата звезда на Мерцедес Люис Хамилтън спечели световната титла тази вечер в Гран При на САЩ и влезе в историята на Формула 1 като шесткратен световен шампион. Британецът изпревари Хуан Мануел Фанджо и вече изостава само от легендата на спорта – седемкратния шампион Михаел Шумахер. Люис остана втори днес на пистата в Остин, Тексас, но това му бе предостатъчно да грабне титлата два старта преди финала на шампионата.
Голямата звезда на Мерцедес Люис Хамилтън спечели световната титла тази вечер в Гран При на САЩ и влезе в историята на Формула 1 като шесткратен световен шампион. Британецът изпревари Хуан Мануел Фанджо и вече изостава само от легендата на спорта – седемкратния шампион Михаел Шумахер. Люис остана втори днес на пистата в Остин, Тексас, но това му бе предостатъчно да грабне титлата два старта преди финала на шампионата.
Победата днес спечели съотборникът на шампиона в Мерцедес Валтери Ботас. Финландецът показа много силно представяне от старта до финала и не позволи на никого от съперниците си да застраши победата му. Трети на почетната стълбичка се качи Макс Верстапен, който нямаше нужната скорост в състезателно темпо да се бори за победата с доминиращите болиди на Мерцедес.
Победата днес спечели съотборникът на шампиона в Мерцедес Валтери Ботас. Финландецът показа много силно представяне от старта до финала и не позволи на никого от съперниците си да застраши победата му. Трети на почетната стълбичка се качи Макс Верстапен, който нямаше нужната скорост в състезателно темпо да се бори за победата с доминиращите болиди на Мерцедес.
От първа позиция стартира съотборникът на Люис в Мерцедес Валтери Ботас. Финландецът днес кара за себе си, след като на Хамилтън не му трябваше челно класиране, за да спечели титлата. От втора позиция потегли лидерът на Ферари Себастиан Фетел, а трети бе звездата на Ред Бул Макс Верстапен.
От първа позиция стартира съотборникът на Люис в Мерцедес Валтери Ботас. Финландецът днес кара за себе си, след като на Хамилтън не му трябваше челно класиране, за да спечели титлата. От втора позиция потегли лидерът на Ферари Себастиан Фетел, а трети бе звездата на Ред Бул Макс Верстапен.
На старта Ботас без проблеми запази първата си позиция, а зад него Фетел загуби второто място от Верстапен. Хамилтън прескочи Леклер и се залепи за Себастиан и малко по-късно го изпревари. Докато германецът опитваше контраатака срещу Люис, бе изпреварен и от съотборника си Леклер. Себ отново пробва да си върне позицията, но съвсем малко не му стигна да го постигне.
На старта Ботас без проблеми запази първата си позиция, а зад него Фетел загуби второто място от Верстапен. Хамилтън прескочи Леклер и се залепи за Себастиан и малко по-късно го изпревари. Докато германецът опитваше контраатака срещу Люис, бе изпреварен и от съотборника си Леклер. Себ отново пробва да си върне позицията, но съвсем малко не му стигна да го постигне.
Явно Фетел има проблем с болида, защото след трите загубени позиции в първата обиколка бе изпреварен в следващата и от доста по-бавните болиди на Ландо Норис от Макларън и Даниел Рисардо от Рено. Така Себастиан вече се срина до седмата позиция.
Явно Фетел има проблем с болида, защото след трите загубени позиции в първата обиколка бе изпреварен в следващата и от доста по-бавните болиди на Ландо Норис от Макларън и Даниел Рисардо от Рено. Така Себастиан вече се срина до седмата позиция.
В 9-ата обиколка задното окачване вдясно на ферарито на Фетел се разпадна и германецът се отърва без по-сериозен инцидент, след като успя да спре в зоната на сигурността на три гуми. Така стана ясно защо болидът на Себастиан бе толкова труден за управление след старта и загубените пет позиции в две обиколки.
В 9-ата обиколка задното окачване вдясно на ферарито на Фетел се разпадна и германецът се отърва без по-сериозен инцидент, след като успя да спре в зоната на сигурността на три гуми. Така стана ясно защо болидът на Себастиан бе толкова труден за управление след старта и загубените пет позиции в две обиколки.
В 15-ата обиколка първи за смяна на гуми влезе лидерът на колоната Макс Верстапен. Холандецът веднага бе последван от Валтери Ботас. Пилотът на Мерцедес се върна на пистата трети зад Леклер, но веднага след това успя да го изпревари и вече е втори. Лидер на колоната е съотборникът му Хамилтън, който още не е спирал и е на различна стратегия. Британецът ще опита да изкара състезанието само с едно спиране в бокса.
В 15-ата обиколка първи за смяна на гуми влезе лидерът на колоната Макс Верстапен. Холандецът веднага бе последван от Валтери Ботас. Пилотът на Мерцедес се върна на пистата трети зад Леклер, но веднага след това успя да го изпревари и вече е втори. Лидер на колоната е съотборникът му Хамилтън, който още не е спирал и е на различна стратегия. Британецът ще опита да изкара състезанието само с едно спиране в бокса.
В 24-ата обиколка Ботас настигна Хамилтън с по-новите си гуми и го изпревари. Секунди преди това Люис отказа да влезе в бокса след обаждане от бокса и накара съотборника си Валтери да го изпреварва, с което финландецът загуби малко време. В 24-ата обиколка Ботас настигна Хамилтън с по-новите си гуми и го изпревари. Секунди преди това Люис отказа да влезе в бокса след обаждане от бокса и накара съотборника си Валтери да го изпреварва, с което финландецът загуби малко време.