Световна премиера на новия Golf - цифровизиран, cвързан и интелигентен
Golf е най-успешният европейски автомобил повече от четири десетилетия. Късно снощи бестселърът започна нова глава в своята история със световната премиера на осмото поколение на Golf – цифровизирано, комуникационно свързано и с интуитивно управление на функциите. Осмото поколение на Golf позволява асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч и е първият модел на марката Volkswagen, който чрез средствата за Car2X комуникация използва груповия интелект на околния поток от превозни средства и може да предупреждава превантивно водача за опасности, които предстоят по маршрута. Световната премиера на новото поколение бе отбелязана във Волфсбург – родното място на Golf, където моделът бе произвеждан и усъвършенстван през последните 45 години. Осмото поколение на Golf ще дебютира на избрани европейски пазари още през месец декември.
Неоспоримо е, че новият Golf прави устойчивата мобилност достъпна за много хора. Нещо повече - с това поколение на Golf, марката Volkswagen преминава към напълно цифровизирани контролни прибори и уреди за управление, чиито функции са напълно разбираеми за всеки. По думите на главния дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф, "независимо от факта, че в съвременния свят нещата непрекъснато се усложняват, новият Golf позволява на водача да управлява основните функции в автомобила напълно интуитивно". Практически всички екрани и уреди за управление в новия модел са цифрови - новите контролни прибори и инфотейнмънт системите с онлайн свързаност се сливат в един общ, хомогенен панел с показания, сензорни бутони и плъзгачи, реагиращи на докосване. Предлага се и опционален head-up дисплей на челното стъкло, който ще разшири и обогати допълнително гамата от информация за водача и пътниците.
Пет хибридни системи за задвижване при новия Golf
С новото поколение на Golf марката Volkswagen започва мощна офанзива в хибридната област. Осмото издание на Golf ще бъде първият модел в историята на германския производител, който ще се предлага в не по-малко от пет версии с хибридно задвижване. Своят дебют в новия модел отбелязва и технологията с напрежение 48V-ремъчният стартер-генератор, литиево-йонната акумулторна батерия с 48V и последното поколение ефективни TSI двигатели са обединени в новото mild хибридно задвижване на варианта eTSI. Сред безспорните предимства на новата система е намаляването на разхода на гориво с до 10% (измерен на основата на процедурата WLTP) и осезаемо подобрените динамични характеристики, които правят автомобила изключително пъргав и комфортен при потегляне и шофиране. Volkswagen ще предлага новия Golf eTSI в три варианта по отношение на мощността – с 81 кВт/110 кс, с 96 кВт/130 кс и със 110 кВт/150 кс.
Осмото поколение на бестселъра ще се предлага и в два варианта с plug-in хибридно задвижване. Новата икономична версия е с максимална мощност 150 кВт/204 кс, докато изключително динамичният GTE развива 180 кВт/245 кс. И двете модификации на новия Golf с plug-in хибридни системи на задвижване ще използват изцяло нова литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 13 кВтч, която дава възможност за изминаване на значително по-голям автономен пробег с изцяло електрическо задвижване в размер на приблизително 60 километра и така превръща Golf в превозно средство с нулеви емисии за известен период от време.
Високоефективни и икономични бензинови и дизелови двигатели с намален с до 17% разход на гориво
Сред възможностите за избор на задвижване на новото поколение на Golf са също бензиновите (TSI) и дизеловите (TDI) варианти, както и задвижването с природен газ/метан (TGI), а гамата от двигатели включва два четирицилиндрови бензинови агрегата с мощност с 66 кВт/90 кс и 81 кВт/110 кс, два четирицилиндрови дизелови мотора с 85 кВт/115 кс и 110 кВт/150 кс и двигателя на версията TGI с максимална мощност 96 кВт/130 кс. Новите TSI варианти се отличават с особено ниски стойности на разхода на гориво и емисиите благодарение на редица технологични нововъведения, сред които и използването на иновативния цикъл TSI Miller в горивния процес. Сред иновациите в гамата от TDI агрегатите на новия модел на Volkswagen са технологията за третиране на отработилите газове с двойно дозиране (система с два SCR катализатора), която спомага за значително намаляване с до 80% на емисиите на азотни окиси (NOx). Наред с това, средният разход на гориво на TDI агрегата е намален с до 17% в сравнение с този на неговия предшественик.
Постоянна свързаност – онлайн услуги и функции
Отделните системи в новия модел са не само свързани помежду си, а благодарение на модула за онлайн връзка OCU (Оnline Сonnectivity Unit) вече са в постоянен контакт и със света извън осмото поколение на Golf. Включеният в стандартното оборудване на новия модел OCU включва вградена eSIM карта и осигурява постоянна свързаност с гамата от онлайн функции и услуги “We Connect” и “We Connect Plus” на Volkswagen.
Технология за превантивна безопасност – премиера на Car2X
Новият Golf е и първият модел на марката Volkswagen, който разполага с включени в стандартното оборудване възможности за връзка със заобикалящата среда чрез технологичта Car2X – евентуалните предупредителни сигнали от пътната инфраструктура и информацията от останалите участващи в движението превозни средства на разстояние до 800 метра се предоставят на водача на дисплея на арматурното табло. Естествено, новото поколение на Golf също е в състояние да споделя такава полезна информация и важни предупреждения с други модели, използващи Car2X комуникация. По този начин груповият интелект (т.нар. „swarm intelligence” се превръща в реалност, поставяща началото на нова фаза в развитието на безопасността на движението.