Тази година отборите ще се изправят пред доста новости и трудности, но с надеждата редът на стартовата решетка най-после да се разбърка и първите да станат поне втори или трети.
Спортът прие промени в правилника си и поиска от отборите да направят болидите по-големи, по-бързи и зрелищни. И те го направиха. Това вдигна скоростта и нивото на трудност за пилотите, но усложни и работа за механиците, които сменят гумите им. Според Уилямс времената за питстоп от миналата година ще са трудно постижими през тази, защото гумите са доста по-широки и по-тежки.
През 2016-а Уилямс бяха най-бързи в 11 от 22-те състезания и записаха рекорд 1.92 секунди в Баку. Спортният им мениджър Стив Нелсън обясни, че новите гуми са изисквали ново оборудване и екипът е започнал да тренира с по-тежки гуми още миналата година, за да се подготви: "Един наш питстоп е съставен от 34 действия, които трябва да се извършат в рамките на две секунди. Дори едно да не е правилно, всичко се забавя. 12 от тези 34 действия са повлияни от по-големите и по-тежки колела. Например болтът, най-вече на задните, е по-навътре и механикът с пистолета го достига по-трудно. Това доведе и до известни промени в оборудването и техниката".
"Съдейки по тренировките ни досега можем да заключим, че времената за пистоп от миналата година са постижими, но просто има по-голяма доза разсейване. Добра смяна означава две секунди или по-малко. Това е възможно, но в момента сме по-скоро около 2.4, 2.5, 2.6 секунди", допълни мениджърът на Уилямс.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg