Красивите деца на семейство Alpine: Berlinette (III част)

Красивите деца на семейство Alpine: Berlinette (III част)

Преди няколко дни Renault представиха новия Alpine. Днес ще поговорим за стария. Историята на красивите автомобили с "А" на предния капак започва през 1955 година, а човекът, който стои зад тях, е Жан Ределе. През 1973-а Renault купуват марката от него и 22 години по-късно производството на Alpine спира. До вчера. Сега французите се обръщат назад към елегантността и идеята за спортни автомобили и връщат една легенда - Berlinette.

За първи път красивите извивки Berlinette се появяват на тялото на един Alpine A108, а след това с А110 се превръщат в автомобилна класика.

Моделът А108 дебютира през 1958 година, а след това бързо следват и различни негови версии. През 1960-а на изложението в Париж изисканият Berlinette става звезда. През 62-ра А108 е заменен от Alpine A110, задвижван от същия двигател, който е и под капака на Renault 8. Berlinette прави чудесна кариера – произвежда се до 1977 година и от Диеп, Франция излизат близо 8 000 бройки, а с лиценз се появяват и още 4 000 от Бразилия, Мексико, Испания и България.

Alpine Berlinette 

Различните версии на Berlinette са и с различни двигатели Renault (Renault Dauphine, Renault 8, Renault 8 Major и Gordini, Renault 12 TS и Gordini без да забравяме Renault 16) с мощност между 50 и 138 кс.

Освен всичко, A110 Berlinette се оказва и истинска спортна кола, която се доказва като една от най-добрите рали машини на времето си, постигайки успехи с велики пилоти: между 1967 и 1976 A110 доминира в републиканските серии и получава титла от 1973-а при конструкторите в световния рали шампионат. Освен това колата печели едни от най-престижните състезания – от рали Монте-Карло, до рали Акрополис, рали Санремо и др.

Новият Alpine A110 идва с огромна история, но ще успее ли отново да се докаже като изключителна кола, предстои да разберем.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички