Трикратният световен MotoGP шампион Хорхе Лоренсо замени през месец октомври двете гуми с четири, качвайки се на болида на Хамилтън на "Силвърстоун", с който той спечели титлата си през 2014 година – Mercedes W05. Испанецът благодари на своя спонсор Monster Energy, който сбъдна мечтата му, а след края на сезона в MotoGP Лоренсо се появи на Гран При на Абу Даби, където подкрепяше Хамилтън, и успя да сподели какво почувства по време и след приключението си с болида. Резултатът – пилотите на MotoGP са по-смели от тези на Формула 1, а след години, когато се оттегли от MotoGP, може и да пробва с някой автомобилен шампионат.
"Очаквах всъщност да бъде много по-трудно управлението на болида, защото два дни преди това пробвах кола от Формула 2 и не бе никак лесно. Но когато опитах симулатора в завода на Мерцедес бях "уоу, много по-лесно е". Помислих си, че може би симулаторът наистина е много лесен, но с колата няма да бъде така. Но беше лесно и с нея. Мислех си, че на завиоте може да загубя контрол заради скоростта, но просто беше толкова лесно да ускорявам още и още. Трудното със сигурност е да се поддържа това темпо. Всеки може да стане бърз, но с времето ще се различи един професионалист от непрофесионалист. Физически не ми беше трудно, но ако трябваше да карам с тази скорост за повече от час, сигурно щях да се уморя", сподели Лоренсо.
Хорхе, вече опитал и от двете машини, отговори на въпроса кои пилоти имат по-големи топки – тези от MotoGP или от Формула 1: "Безопасността на болидите във Формула 1 е на много високо ниво, а когато катастрофираш с мотора тялото ти остава на земята. Много по-възможно е да се нараниш с мотоциклета, отколкото с болида. Така че в този аспект – ние имаме малко по-големи топки. Ако Хамилтън например реши да направи няколко обиколки с машина от MotoGP, ще му бъде доста по-трудно да влезе в ритъм и да достигне нашите времена. На мотора балансът е от изключително значение. Не можеш да мърдаш особено, защото с тялото си поддържаш машината и самото ти тегло е от значение, докато във Формула 1 пилотите имат повече пространство".
"Най-трудното нещо, което се е променило с годините във Формула 1 е воланът. Има приблизително 30 – 40 бутона. Аз използвах само около 5, но разбрах за какво се отнасят и останалите. Те просто се използват предимно за по-дълги състезания", допълни испанецът.
Въпреки че тестът с болида бе едва през октомври, Лоренсо вече иска още от Формула 1: "Ако ми позволят, отново ще се кача. Със сигурност искам да го повторя, може би на друга писта и да усетя еволюцията на колата".
На въпроса дали е имал някога мечта да бъде пилот от Формула 1 Лоренсо отрече: "Моят баща беше мотоциклетен механик, както и аматьорски мотоциклетист. Неговата старст бяха моторите, не автомобилите и аз наследих това от него. Ако не беше той, аз също нямаше да съм това, което съм в момента. Може би след като се оттегля от MotoGP, отново ще се състезавам с коли".