Шампион по възможности за индивидуализация, лайфстайл модел , а сега и донор на компоненти за електромобил със стилистиката на спортните автомобили от отдавна отминали времена - Opel ADAM добави нова тема в своя почти неизчерпаем репертоар. Най-новото попълнение в портфолиото на малкия модел е разполагащата с богати традиции автомобилна марка Loryc от Майорка, която в момента изживява своето възраждане на популярния ваканционен остров 90 години след основаването си. Бащата на новия Loryc Electric Speedster е Карл-Хайнц “Charly” Бош, който реконструира модела във формата на електромобил, използвайки повече от двайсет компонента от Opel ADAM. Окачването на предните колела, задният мост, кормилната уредба, спирачните дискове и ръчната спирачка на този екземпляр Loryc, дело на изключителна майсторска изработка, cа заимствани изцяло от успешния модел на марката от Рюселсхайм.
“Безопасността и надеждността за мен бяха основни приоритети. Затова се обърнах първо към Opel в търсене на части за новия Loryc,” споделя Бош, който е искал да създаде автомобил с “исторически коректна външност и модерни технологични решения”. За да сведе теглото и разхода на гориво до възможно най-ниски нива, живеещият извън родината си германец просто се е насочил към отделни части, използвани в серийния Opel ADAM: “Изключително леките компоненти на ADAM имаха две решаващи предимства. Tе спомагат за увеличаване на автономния пробег и имат основна заслуга за това Loryc да може да се движи днес по пътищата.” Tова е така, защото за изпълнение на европейските норми за хомологация, електромобилът с мощност 20 к.с. трябва да тежи не повече от 449 килограма без акумулаторната батерия. “Най-голямото предизвикателство в проекта беше борбата с всеки отделен грам от теглото,” споделя Бош. В крайна сметка прототипът преминава без проблеми през всичките 120 технически изпитания и Бош прозвежда първия си сериен автомобил.
Нещата в Opel се случват значително по-бързо - “Когато г-н Бош ни съобщи за своите планове и помоли за подкрепа, ние незабавно се присъединихме. Гордеем се да сме част от този проект,” отбеляза Андреас Апел, Channel Manager Trade в Opel. “Като цяло интересът към компонентите на ADAM нараства и те стават изключително популярни особено при проекти в областта на електрическата мобилност. Продажбите на нашите гъвкави, многофункционални компоненти са важна бизнес област, която многократно ни е осигурявала достъп до нови пазарни сегменти.”
Бош също иска да заеме свое място на пазара в Майорка през следващите няколко години. Скоро още три нови автомобила Loryc ще излязат от неговата работилница в Санта Понса и почитателят на марката Opel ще ги предложи за продажба или като автомобили за туристически разходки из острова. Бош няма намерение да достига днешния обем на продажбите на модела ADAM в размер на 215 000 екземпляра, но доколкото зависи от него, той ще се опита да напише своя история на успеха с подкрепата на Opel.