Японският производител представи нов YZF-R6 с обновен стил за 2017 г., който е създаден с използване на най-новата базирана на YZF-R1 технология на шасито и електроника. Новият YZF-R6 разполага с новоразработени спойлери с ниско челно съпротивление и агресивен външен вид, който носи всички характеристики на чистокръвното ДНК на серия R на Yamaha.
Серия R е създадена за състезания
YZF-R6 винаги е бил в челните редици на екстремния дизайн в класа. В продължение на десетилетия от своя дебют текущият модел е все още един от мотоциклетите с най-динамичен външен вид в своя клас и е привлякъл много лоялни и отдадени последователи.
За 2017 г. Yamaha промени напълно стила на този емблематичен мотоциклет от среден клас Supersport и YZF-R6 приема напълно нов външен вид, който е ясно вдъхновен от последното поколение YZF-R1. Със своя централно разположен въздуховод за принудително пълнене с въздух тип M1 и хлътналите двойни LED предни фарове агресивната предна част и ослепителният външен вид на мотоциклета го отличават мигновено като член от семейството на серия R.
Усъвършенствана електронна технология за управление
YZF-R6 беше един от първите мотоциклети, които внедриха съвременна електроника, осигуряваща прецизно управление, включително Системата на Yamaha за компютърно управление на въздушната клапа (YCC-T) и Системата на Yamaha за компютърно управление на засмукването на въздух (YCC-I). За да се постигне по-висока степен на управляемост при най-разнообразни условия, YZF-R6 е оборудван със съвременна Система за управление на сцеплението (TCS), която се регулира чрез превключвател на ръкохватката.
Приемайки, че YZF-R6 е насочен към най-различни водачи, ориентирани към производителност, с различни нива на умения и опит, новият TCS има 6 нива на избираема намеса, както и функция OFF (ИЗКЛЮЧВАНЕ). Интелигентният софтуер на TCS е създаден по такъв начин, че да гарантира липсата на неестествено усещане при неговата намеса и системата да компенсира износването на задната гума, за да има постоянни работни характеристики.
YZF-R6 е снабден също с нова Система за бързо превключване на предавките (QSS), която осигурява по-бърза смяна на предавките. Конструкцията на тази система е подобна на използваната в YZF-R1 и изключва веднага въртящия момент, когато бъде открито превключване на по-висока предавка, което осигурява превключване без съединител при пълна газ за постигане на забележително ускорение чрез 6-степенната трансмисия с близки предавателни отношения.
Технически характеристики на YZF-R6
599 куб. см., 4-клапана DOHC, 4-тактов, 4-цилиндров
Ковани алуминиеви бутала, степен на сгъстяване 13,1:1
Титанови смукателни/изпускателни клапани
Смукателна система и система на Yamaha за компютърно управление (YCC-I)
Система на Yamaha за компютърно управление на въздушната клапа (YCC-T) с два инжектора
Изпреварващ съединител
6-степенна трансмисия с близки предавателни отношения
Магнезиева глава и капаци на корпуса
Клапани EXUP за постигане на отлични характеристики на въртящия момент
Титанов шумозаглушител на изпускателната система
Алуминиева рама и плаващо рамо