Програмата Yard Built на Yamaha е чест посетител на страната на "звездите и лентите". Създатели на мотоциклети от западното и източното крайбрежие са сътворявали невероятни интерпретации на гамата Sport Heritage на Yamaha - включително XJR1300 "Rhapsody in Blue" на Keino Cycles от Ню Йорк и, разбира се, множество ръчно изработени произведения на калифорнийската легенда Roland Sands.
За първия ръчно изработен нов мотоциклет на Yamaha SCR950 Yamaha се обърна към легендарния японски майстор и жител на Калифорния - Go Takamine от Brat Style. С будеща респект репутация за формиране на неповторим вид на мотоциклета, Go Takamine е перфектният избор за този първи специален проект.
Роден в Окинава в близост до военна база на САЩ, първата среща с мотоциклети на Go Takamine е била да гледа американските войници да се забавляват на черни пътища в базата. Превъртете напред във времето до 1998 г., когато се заражда Brat Style като работилница в Токио. Правени са страхотни ръчно изработени машини за улицата в съчетание със страстта, която Go има за каране по практически всякакви терени. Сега след близо 20 години Brat Style е "жител" на Калифорния и име на марка, която се е затвърдила като жанр в ръчно изработените мотоциклети с голяма заслуга на любовта на Go Takamine към моделите SR400 и 500. Японският майстор е създал повече от 100 модела SR чрез Brat Style в кариерата си, включително първия ръчно изработен мотоциклет в сътрудничество с Yamaha - спиращият дъха SR400 B.S.R.
"Скрамблерът SCR950 е естествена еволюция на гамата Sport Heritage", коментира Cristian Barelli, Координатор маркетинг на Yamaha Motor Europe. "Това е емблематичен стил на мотоциклет, който пасва идеално на нашето предложение. Днешното желание да можеш да продължиш да караш, когато свърши асфалта, е все по-често срещано, така че SCR950 е създаден, за да позволи на приключението никога да не свършва! За да изразим това, ние се обърнахме към майстор, с когото искахме да работим от известно време - и резултатът е поразителен. Go Takamine е пресъздал перфектно духа на скрамблера - неговият почерк и стил ясно се открояват в мотоциклета. Обожаваме това, че той успя да превърне единичния SR модел в страхотен мотоциклет в стил скрамблер - и искахме същия резултат със SCR модела, който бе пресъздаден по подобаващ за Brat Style начин!"
"Наистина харесвам SCR950", каза Go Takamine. "Той е мощен, удобен и много лесен за управление. Беше страхотно забавление да го карам по улиците, но също и по черните пътища. Много харесвам и цветовете - приличат отчасти на дизайна на старите мотокрос мотоциклети на Yamaha. Беше приятно предизвикателство да го пресъздам! Както обикновено трябваше да направя повечето от ключовите компоненти по рамата, за да го превърна в машина от калибъра на Brat Style - резервоара за гориво, седалката, калниците, страничните капаци, изпускателните тръби на ауспуха и ръкохватките. Резервоарът за гориво беше голямо предизвикателство - изхвърлих завършения резервоар няколко пъти, докато не се получи перфектно! Също и поставянето на горивната помпа беше нелека задача. Намалих теглото значително в сравнение със стандартния SCR950 и вече е дори по-голямо забавление да го караш! След като работих по SCR950, мисля, че има добър потенциал за персонализиране. Има проста и изчистена тръбна рама с добре изглеждаща задна рамка. Това означава, че е лесно да се сменят позициите на ауспуха, седалката и калниците. Не беше трудно и да се почисти зоната на ръкохватките. Смятам, че без смяна на много части, SCR950 позволява да бъде персонализиран!"
За да създаде "Chequered Scrambler", Go Takamine изчисти предницата, като добави по-широки ръкохватки за по-добър контрол при каране по черен път и нов по-малък фар. Гравираният подпис на Brat Style се вижда на красивата капачка на резервоара, отдаваща почит на платформата Faster Sons на Yamaha, както и на красиво гравирания ръчно изработен капак на въздушния филтър.
Добавено е поръчково задно окачване от Works Performance за по-голям ход и пътен просвет и ръчно изработени долна рамка и заден калник спомагат за изчистен дизайн в съответствие с предницата. Гуми с едър грайфер са добавени върху прототипа на колелата със спици и разбира се, никой мотоциклет на Brat Style няма да е завършен без уникалната задна стоп светлина. Поръчкови ауспуси са поставени от двете страни на Chequered Scrambler и ръчно изработен топлинен щит предпазва краката от горещината! Ръчно изработена седалка от Mauricio Aguilar и графики в стар стил, както и ретро графики на Yamaha и карирани флагове от Denis Babin на резервоара, са завършваща нотка на мотоциклета и той е готов за предизвикателствата на черните пътища.
За да научите повече за Brat Style, посетете: www.bratstyle.com