Тази неделя ще наблюдаваме състезанието за Гран При на Япония - ще видим дали Люис Хамилтън ще успее да си върне лидерството в класирането при пилотите или Нико Розберг ще увеличи преднината си; дали Мерцедес няма да се провалят отново, позволявайки на съперниците си да направят битката за финала вълнуваща или пак всичко ще си е по старо му - две Сребърни стрели на прекалено удобна дистанция пред останалите, а след тях, банда преследвачи.
И не може да не си спомним за едно класическо състезание на същата писта през далечната 1989 година, когато пак е имало битка между съотборници, доминация на един отбор и неочаквани победители. Тогава състезанието на "Сузука" е било предпоследното от календара и от решаващите за титлата. Разликата в челото на класирането между пилотите на Макларън Аертон Сена и Ален Прост е била само 16 точки в полза на французина. За да успее да си осигури титлата, Сена е трябвало да спечели кръга в Япония и в Австралия.
Сена стартира от полпозишън, но губи лидерството си още в първата обиколка. Когато двамата съотборници се сблъскват, шансовете на Сена за победа в състезанието и шампионата изглеждат изгубени. Двата болида излизат извън очертанията на пистата при 15-и завой (130R) и двигателите угасват. Прост вдига ръце от волана, разкопчава коланите си и излиза. Сена вика маршалите да го избутат, пали и се връща в надпреварата. Последвалата битка изглежда на живот и смърт.
Но за кратко - стюардите дисквалифицират Аертон, защото след катастрофата с Прост, той се връща на пистата, минавайки напряко. Така Нанини стига до първата и единствена победа в кратката си Ф1 кариера, а Сена се зарежда с гняв.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg