Днес вносителите Scania България дадоха пресконфенреция пред журналисти по повод идването на новото поколение камиони. Те са резултат от 10-годишни разработки, инвестиции за милиарди и представлява най-новите постижения в автомобилната технология за тежкотоварни камиони. Заедно със свързаните услуги, Scania може да предложи на всички видове превозвачи най-големи икономии в общ план.
Производството започва незабавно в завода на Scania в Сьодертеле. Първоначално акцентът ще бъде върху превозни средства и услуги за транспортиране на дълги разстояния, като постепенно ще се покрият и други пазарни сегменти чрез преустрояване на повече заводи Scania и поява на допълнителни възможности.
Новото поколение камиони намалява консумацията на гориво средно с 5 процента благодарение на допълнително разработените задвижващи системи и модерни аеродинамични решения. Първа ще излезе R серията, както и напълно новата S серия. Със S серията Scania въвежда нов топ модел сред своите спални кабини с плосък под за най-взискателните си клиенти. Кабините са проектирани до най-малкия детайл, за да отговорят на днешните и утрешните изисквания на клиентите.
Основният дизайн на кабините е разработен в тясно сътрудничество между Scania и Porsche Engineering. Няма общи черти със съществуващата такава, но естествено всички досегашни добри характеристики са привнесени и развити допълнително.
Новото поколение е разработено с акцент върху няколко фокус области: комфорт за водача; икономия на горивото; оптимално използване на вътрешното пространство; безопасност и максимална надеждност. Кабините могат да бъдат оборудвани със странични въздушни възглавници тип "завеса", които са интегрирани в тавана - техника, която никога досега не е била използвана в камиони.
Първоначалната фаза на лансиране на новото поколение камиони Scania включва конвенционални дизелови двигатели, съвместими с Евро 6, но с една важна добавка: всички те могат да бъдат задвижвани с HVO (хидрогенирано растително масло). Двигателите за алтернативни и/или възобновяеми горива ще бъдат въведени през следващата година. Дотогава цялата сегашна гама от задвижващи системи на Scania с алтернативни горива е налична в настоящото поколение камиони.