Иновативна хибридизация на Continental достига нови стандарти по икономичност

Иновативна хибридизация на Continental достига нови стандарти по икономичност

След като през 2014 г. по време на автомобилния симпозиум във Виена Continental, Ford и Schaeffler завладяха публиката със своя Ford Focus бензинов хибрид,

тази година партньорите се завръщат с още по-завладяващо хибридно решение. В австрийската столица тримата иноватори в автомобилната индустрия представиха второ поколение бензинов хибрид, наречен Бензинов Технологичен Автомобил или Gasoline Technology Car - GTC II, който обещава 25% по-ефективен разход на гориво.

Най-голямата разлика между GTC II и GTC I е високоефективната интеграция на електромотора с бензиновия двигател и трансмисията, наречена "P2 архитектура".

"Второто поколение бензинов хибрид GTC II демонстрира изключителния потенциал на леките хибриди, където 48-волтовата електрическа система, двигателя с вътрешно горене и останалите компоненти са оптимизирани в една цяла и завършена система," каза Хосе Авила, член на Борда на директорите в Continental и президент на отдел Системи за задвижване.    

"Ford Focus, оборудван с 1-литров Ecoboost двигател, който е спечелил многобройни награди за международен двигател на годината, предоставя отлична изходна позиция за хибриден автомобил и представя възможностите, който хибридизацията предлага дори за двигател от толкова висок клас. При интеграция на концепцията за GTC II, фокусът е върху цялостното оптимизиране на системите за задвижване," каза Карстен Вебер, мениджър на отдел Двигатели и системи за задвижване, проучване и иновативен инженеринг във  Ford Европа.

Скок в ефективността - следващо поколение 48-волтова технология

Електромоторът на GTC II е вграден в цялата система за задвижване чрез ремък, който преминава между двигателя с вътрешно горене и трансмисията. Два съединителя, един над и един под ремъка позволяват на бензиновия двигател да бъде изцяло отделен при необходимост. По този начин електормоторът може да се използва отделно от бензиновия двигател. В резултат на това GTC II подпомага електрическата инерция при постоянна скорост и ниско натоварване, както и електрически старт при стоп-старт шофиране.  

Липсата на спирачен ефект на двигателя при намаляване на скоростта означава, че повече кинетична енергия е налична за възстановяване. Също така след като е избегнат преразход, охлаждането е намалено както на двигателя, така и на системите за последваща обработка. Този ефект, който е допълнително подсилен от системата за топлинно управление, вече доказана при GTC I, е голямо предимство за хибридното превозно средство, където фазите на спиране на двигателя представляват сравнително голяма част от цикъла на управление.  И благодарение на използването за първи път на 48-волтов EMICAT електрически катализатор от висок клас на Continental, изгорелите емисии от двигателя са намалени веднага, дори и след дълги фази на престой. Тази стратегия има голяма роля в гаранцията, че GTC II отговаря на строгите изисквания за емисиите според стандарт Euro 6 в (2017/2018). 

По-висока термодинамична ефективност 

Подобренията в двигателя с вътрешно горене в GTC II включват по-добро оптимизиране на термодинамичната ефективност с по-висока компресия и двигателен цикъл с късно затваряне на всмукателните клапани (цикъл на Аткинсън), водещи до по-нисък разход на гориво. В същото време турбокомпресора на Continental с радиално-аксиална турбина, който е специално адаптиран към този двигател, дава "пъргавост", особено при ниски обороти. В комбинация с въртящия момент от електромотора, това осигурява по-голяма гъвкавост при определяне на стратегията на работа на системата и подобрява управляемостта, което повишава и одобрението на потребителите. 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички