Двамата заводски пилоти на Yamaha в MotoGP – Валентино Роси и Хорхе Лоренсо заявиха, че ще присъстват на събреанието на Комисията по сигурността в MotoGP днес, имайки предвид, че бяха силно критикувани, след като пропуснаха същото това събрание в Барселона преди 3 седмици.
И двамата пилоти не успяха да се появят в Барселона, като и двамата изтъкнаха причината, че са били твърде заети с подготовката за квалификацията и състезанието, както и с правилното настройване на своите мотори. Те бяха доста сериозно критикувани, а десетимата пилоти, които все пак присъстваха в Испания стигнаха до решение да променят профила на пистата, след злощастната загуба на Луис Салом.
Роси дори бе лично критикуван от пилота на Tech 3 – Брадли Смит, който заяви, че това просто не е сериозно от страна на Роси, защото той не е посещавал нито едно събрание от удара му с Маркес на "Сепанг" през миналия сезон. По време на вчерашната пресконференция преди състезателния уикенд в Холандия, Валентино заяви, че този път ще направи всичко възможно, за да се появи на срещата между пилотите:
"Имам планове да присъствам в петък, защото ще говорим за всичко случило се в Барселона и ще се опитаме да видим какво можем да направим за бъдещето, така че смятам, че това е важно".
Лоренсо също заяви, че въпреки заетия му график, който не му позволява да присъства на тези събрания, все пак ще направи изключение за "Асен": "Обикновено моят график е много зает и предпочитам да не присъствам на събранията, и да се доверя на другите пилоти. Но в петък смятам да присъствам, защото ще трябва да вземем важни решения".
Бъдещето за профила на пистата в Барселона е неясно, но Вале заяви, че лично според него трябва да се осигури по-голяма зона за сигурност и в завой 10, и в злощастния за Салом завой 12, което ще позволи на MotoGP да използва оригиналния профил на трасето и няма да се налага да се използва този от Формула 1: "Трябва всички да осъзнаят, че ако има шанс да използваме MotoGP варианта на пистата, то това ще е най-добрият избор. Но лично за мен зоната за сигурност в завоя, в който Луис катастрофира, просто не е достатъчна. Ако искаме да използваме този завой ни е нужна по-голяма и дълга зона за сигурност, тоест вероятно ще трябва да дръпнем трибуните назад и така ще получим повече място. Относно завой номер 10, също е трудно да се намери най-доброто решение. Нормалния профил на пистата е по-безопасен, защото има по-малък риск в зоната на спиране да се случи това, което се случи между Яноне и Лоренсо. Но от друга страна, зоната за сигурност става по-малка, така че това са неясни неща, които трябва да разрешим на събранието".